Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorŽaglinskis, Justas
dc.contributor.authorVėgneris, Ričardas
dc.contributor.authorRimkus, Alfredas
dc.contributor.authorRapalis, Paulius
dc.contributor.authorMelaika, Mindaugas
dc.date.accessioned2023-09-18T19:59:57Z
dc.date.available2023-09-18T19:59:57Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2029-2341
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000027677
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/145722
dc.description.abstractStraipsnyje pateikti dyzelinio variklio Audi 1.9 TDI palyginamieji stendinių tyrimų rezultatai bei jų analizė. Tyrimo tikslas buvo suformuotas autoriams iškėlus klausimą, kaip pripūtimo sistemos nesandarumas daro įtaką dyzelinio variklio ekonominiams-energetiniams ir ekologiniams rodikliams siekiant užtikrinti tas pačias apkrovos charakteristikas. Nesandarumo faktorių imituojant 3.1 mm skersmens anga, kurios dydis praktikoje realiai tikėtinas, buvo pastebėti reikšmingi neigiami pokyčiai. Kritus pripūtimo slėgiui 6,7–7,8 % šiltnamio dujų emisija tiriamajame variklio apkrovos diapazone išaugo 11–30 %, degalų sunaudojimas išaugo 11–14 %, kitų rodiklių pablogėjimas lyginant su įprastos eksploatacijos sąlygomis skyrėsi kartais. Nustatyta, jog esant nesandarumui variklio elektroninė valdymo sistema neefektyviai mažina nevisiško degimo produktų emisiją.lit
dc.description.abstractThe article presents and analyses the comparable results of the stand tests of 1.9 TDI diesel engine. The purpose of the conducted research included solving a question of how losses in the charge-air system impacted environmental and energy-economical parameters in order to ensure the same load characteristics of the diesel engine. The leakage factor was imitated by a hole of 3.1 mm in diameter, the size of which is possible in practice. Therefore, some significant negative changes were observed. In all tested range of the loaded engine, a decrease of 6.7...7.8 % in charge pressure impacts an increase in greenhouse gas emissions by 11...30 %. Fuel consumption increased by 11...14 % and difference in the deterioration of other indicators sometimes varied compared with normal operating conditions. It was also found that, in a case of leakage, the electronic engine control unit inefficiently reduced the emission of the products of incomplete combustion in exhaust gases.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 546-551
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyAcademic Search Complete
dc.relation.isreferencedbyGale's Academic OneFile
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.isreferencedbyICONDA
dc.relation.isreferencedbyDOAJ
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/mla.2013.86
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:4056745/datastreams/MAIN/content
dc.subjectTD01 - Energiją ir aplinką tausojančios transporto priemonės / Energy saving and environment-friendly transport means
dc.titleTurbokompresorinės oro pripūtimo sistemos nesandarumo įtakos 1.9 TDI dyzelinio variklio išoriniams darbo parametrams tyrimai
dc.title.alternativeResearch into the influence of turbocharger system leakage on the parameters of the external work of 1.9 TDI diesel engine
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.licenseCreative Commons – Attribution – 4.0 International
dcterms.references10
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas Klaipėdos universitetas
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.institutionKlaipėdos universitetas
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.contributor.facultyPersonalo direkcija / Human Resources Office
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltspecializationsL106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies
dc.subject.ltdyzelinis variklis
dc.subject.ltturbokompresorinė pripūtimo sistema
dc.subject.ltekologiniai parametrai
dc.subject.ltenergetiniai-ekonominiai parametrai
dc.subject.endiesel engine
dc.subject.encharge-air system
dc.subject.enenvironmental parameters
dc.subject.enenergy-economical parameters
dcterms.sourcetitleMokslas – Lietuvos ateitis = Science – future of Lithuania: Statyba, transportas, aviacinės technologijos = Civil and transport engineering, aviation technologies
dc.description.issueNr. 5
dc.description.volumet. 5
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doiKUB02-000010642
dc.identifier.doi94199795
dc.identifier.doi1
dc.identifier.doi10.3846/mla.2013.86
dc.identifier.elaba4056745


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą