dc.contributor.author | Bručas, Domantas | |
dc.contributor.author | Ragauskas, Ugnius | |
dc.contributor.author | Bajarūnas, Gražvydas | |
dc.contributor.author | Berteška, Eimantas | |
dc.contributor.author | Kaizevičius, Andrius | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T20:02:12Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T20:02:12Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.other | (BIS)VGT02-000027986 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/145926 | |
dc.description.abstract | Automatizuotų bepiločių skraidymo aparatų (BSA) tyrimai yra vykdomi pastaruosius du dešimtmečius, todėl egzistuoja didelis kiekis sukonstruotų bei naudojamų BSA. Pastaruoju metu dėl spartaus mechatroninių daviklių bei sistemų miniatiūrizavimo atsirado mikro mechatroninės automatizuotos skrydžio valdymo sistemos. Daugumas tokių BSA sistemų nuo seno yra naudojamos tik kariniams tikslams, panašių aparatų taikymas civiliams-komerciniams tikslams dėl griežtų nustatytų civilinių orlaivių skrydžių taisyklių yra labai ribotas (daugelyje išsivysčiusių šalių civilių BSA skrydžiai yra draudžiami). Akivaizdu, kad civilių komercinių BSA rinka yra labai plati – nuo greitesnio, lankstesnio ir pigesnio užduočių, kurios iki šiol buvo atliekamos įprastais orlaiviais iki visiškai naujų užduočių vykdymo. Būtina pastebėti, kad dėl sąlyginai mažos naudojamos įrangos masės ir kainos, minimizuoto žmonių įsikišimo į procesą, bei eksploatacijos pigumo, įmanoma pasiekti žymiai didesnį BSA sistemos lankstumą naudojant juos komerciniais tikslais nei įprastų orlaivių atveju. Nors šiuo metu egzistuoja gan daug sukurtų BSA sistemų, tačiau daugumas jų yra skirtos kariniams tikslams (nėra pritaikyti komerciniams poreikiams). Lietuvoje tokie skrydžiai nėra draudžiami, tačiau ir nėra reglamentuoti. Tai suteikia progą vystyti BSA sistemas. | lit |
dc.format.extent | p. 43-46 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.title | Jūros bei priekrantės zonų stebėjimas bepiločių orlaivių pagalba | |
dc.type | Straipsnis recenzuotame konferencijos darbų leidinyje / Paper published in peer-reviewed conference publication | |
dcterms.references | 6 | |
dc.type.pubtype | P1d - Straipsnis recenzuotame konferencijos darbų leidinyje / Article published in peer-reviewed conference proceedings | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas Kosmoso mokslo ir technologijų institutas | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.institution | Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija | |
dc.contributor.faculty | Antano Gustaičio aviacijos institutas / Antanas Gustaitis Aviation Institute | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dcterms.sourcetitle | Jūros ir krantų tyrimai – 2013: 7-oji nacionalinė jūros mokslų ir technologijų konferencija, 2013 balandžio 3-5, Klaipėda : konferencijos medžiaga. | |
dc.publisher.name | Klaipėdos universitetas | |
dc.publisher.city | Klaipėda | |
dc.identifier.elaba | 4062689 | |