Efektyvus oro erdvės valdymas ir skrydžių valdymo sektorių pralaidumo didinimas
Santrauka
Oro eismo paslaugų sistemos pralaidumas priklauso nuo daugelio aplinkybių: oro eismo paslaugų maršrutų struktūrų, navigacinio orlaivio tikslumo, meteorologinių sąlygų, skrydžių vadovų darbo krūvio. Tačiau oro erdvės naudotojų lūksčiai ne visada yra visiškai patenkinami dėl didėjančių skrydžių ir keleivių srauto. Oro erdvės vadyba deda visas pastangas, kad būtų pasiektas maksimalus eismo pralaidumo lygis tiek normaliomis sąlygomis, tiek piko metu, tuo pačiu nesumažinant saugumo lygio. Įsitinkinta, kad į atskirus segmentus suskaidyta oro erdvė naudojama neveiksmingai. Sukūrus optimalią oro erdvės struktūrą regiono mastu, būtų galima patenkinti didėjančius oro erdvės naudotojų poreikius, valdant eismą dinamiškiau, taip sumažinant skrydžių vėlavimus, sudarant sąlygas padidinti skrydžių saugumą ir efektyvumą. Air traffic services system depends on: air traffic services rout structure, aircraft navigational aids, weather conditions, air traffic controller workload. However, the demand of airspace users is not always satisfied. The airspace management is trying to make a maximum capacity level both under normal conditions and during peak periods. Europe’s fragmented airspace causes inefficiency and bigger costs for users. The creation of functional airspace blocks in region will satisfy the growing capacity requirements of all airspace users with a minimum of delays by managing air traffic more dynamically. At the same time, safety standards and overall efficiency will be enhanced.