Naujųjų technologijų taikymas orlaivio tiksliajam artėjimui tūpti
Santrauka
Šiame straipsnyje yra apžvelgiamos tiksliojo artėjimo tūpti sistemos. Kasmet vis gausėjant skrydžių srautams, susidaro oro transporto grūstys, kurios gali būti sumažintos taikant naujas technologijas. Pastaruoju metu plačiai naudojama ILS sistema yra nepajėgi aptarnauti vis didėjantį orlaivių antplūdį. Esant nepalankioms oro sąlygoms pagrindinių oro uostų zonose susidaro dideli skrydžių užlaikymai, todėl labai svarbu, kad netoliese esantys mažesni oro uostai galėtų aptarnauti orlaivius skrydžio pagal prietaisus sąlygomis. Norint pagerinti oro uostų pralaidumą, reikia tobulinti artėjimo tūpti sistemas. Šiuo metu pasaulyje yra tiriamos ir diegiamos naujos palydovinės navigacijos pagrindu veikiančios artėjimo tūpti sistemos, tokios kaip SBAS, GBAS. Šios sistemos suteikia galimybę tūpti pagal kreivalinijinę trajektoriją bei sumažinti atstumus tarp tūpiančių orlaivių. Vieni didžiausių palydovinės navigacijos pagrindu veikiančių sistemų privalumai yra prieinamumas ir mažesni aptarnavimo kaštai. The sky above Europe is becoming increasingly congested as are Europe’s major airports. This grow in air traffic means smaller airports also need to be safely accessible at all times. It could be achieved by using new technologies applied for aircraft precision approach. Nowadays widely used Instrument Landing System (ILS) could not service fast growing air traffic, so there is a need to replace this system with up-to-date ones. Currently, Global Navigation Satellite System (GNSS) such us Satellite Based Augmentation System (SBAS) and Ground Based Augmentation system (GBAS) are being explored and introduced to service as precision approach providing systems. This system provides curved approach paths and reduces separation between aircraft. The major advantages of these systems are accessibility and lower maintenance costs. To improve air traffic management it is necessary to integrate new technologies for precision approach.