BUILD UP skills - Lithuania : Status QUO analizė
Data
2013Autorius
Vilutienė, Tatjana
Ambrasas, Gintautas
Ramanauskas, Juozas
Encius, Robertas
Pesliakas, Kšištofas
Šarka, Vaidotas
Laurynaitienė, Gražina
Bureikis, Justinas
Jonauskis, Mantas
Kazakevičius, Vaidas
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Lietuva įgyvendindama Europos parlamento ir tarybos direktyvos 2010/31/ES Dėl pastatų energinio naudingumo nuostatas, kaip ir kitos valstybės narės turi užtikrinti, kad: ne vėliau kaip 2020m. gruodžio 31 d. visi nauji pastatai būtų beveik nulinės energijos pastatai; po 2018m. gruodžio 31 d. viešosios valdžios institucijos, užimančios ir valdančios naujus pastatus, užtikrintų, kad tie pastatai būtų beveik nulinės energijos pastatai. Direktyva reikalauja, kad valstybės narės parengtų nacionalinius planus, kuriais siekiama padidinti beveik nulinės energijos pastatų skaičių ir užtikrintų, kad būtų skatinamas pastatų pertvarkymas į beveik nulinės energijos pastatus. Lietuvos nacionalinėje energetikos strategijoje nurodoma, kad iki 2020m. vystant darnią energetiką bus įgyvendinamos šios strateginės iniciatyvos: įgyvendinant atsinaujinančių energijos išteklių plėtros strategiją, siekiama iki 2020 metų padidinti galutinio energijos suvartojimo atsinaujinančių energijos išteklių dalį ne mažiau kaip iki 23%; kasmet 1,5% bus didinamas energijos vartojimo efektyvumas; iki 2020m. Lietuvoje šilumos energijos vartojimas pastatuose, daugumą jų modernizavus, sumažės 30-40%; mažinami CO2 išmetimai. Europos Komisijos „Pažangi energetika Europai“ (Intelligent Energy Europe (IEE)) programos iniciatyvos „Europos Sąjungos iniciatyva tobulinant statybos darbuotojų, vykdančių aukšto energinio efektyvumo pastatų statybą ir atnaujinimą bei atsinaujinančių energijos šaltinių įrengimą, kvalifikaciją ir įgūdžius“ finansuojamas projektas BUILD UP Skills – EU atsižvelgiant į Europos Sajungos valstybių narių deklaruojamus uždavinius siūlo galimybes suvienyti jėgas ir padidinti kvalifikuotų darbuotojų skaičių Europos statybos sektoriuje, sutelkiant dėmesį į darbininkiškų profesijų tęstinį švietimą ir kvalifikaciją.