• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Green marketing orientation: evolution, conceptualization and potential benefits

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
[Open Economics] Green marketing orientation evolution conceptualization and potential benefits (1).pdf (307.5Kb)
Data
2019
Autorius
Vilkaitė-Vaitonė, Neringa
Skačkauskienė, Ilona
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
Global economic fluctuation, post-Brexit challenges, changes in the landscape of corporate social responsibility are pushing managers to build sustainability into the performance of marketing mix. Traditional marketing is no longer able to address all the issues in modern markets. This led to green marketing, a new marketing philosophy. The paper provides researchers and marketing managers with a comprehensive view of the concept of green marketing, its causes, contents, and outcomes. Authors suggest a structured and outcome-based viewpoint to the construct of green marketing. Theoretical presumptions confirm structuration of green marketing initiatives to strategic, tactical, and operational levels. It was found out that cohesive marketing activities in these levels have the crucial impact of green marketing in organizational, environmental, and social contexts. Strategic, tactical, and operational activities in the field of green marketing may lead to business development, improvement of the natural ecosystem, and increased quality of life. The findings of the research present opportunities for researchers and managers to apply green marketing orientation.
Paskelbimo data (metai)
2019
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/146839
Kolekcijos
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis