Nuotoliniu būdu valdomo universalaus mažo skraidančio sparno koncepcijos kūrimas
Data
2014Autorius
Ragauskas, Ugnius
Bručas, Domantas
Bajarūnas, Gražvydas
Šegžda, Gytis
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Populiarėjantys nuotoliniu būdu valdomi orlaiviai (toliau – NBVO) užima vis didesnę rinkos dalį. Orlaiviai naudojami tiek civiliame gyvenime, tiek karyboje. Įvairūs orlaivių tipai naudojami žvalgybai, stebėjimui, oro žemėlapių sudarymui, taikinių imitavimui, taip pat šiuo metu ypač populiarėja oro krovinių gabenimas. Kiekvienam poreikiui reikalingi skirtingi orlaiviai, tačiau dažnai tas pačias užduotis gali atlikti ir tas pats orlaivis. Orlaivis gali būti universalus, tačiau jo tam tikri elementai turi būti keičiami ir standartizuojami. Taip galima pasiekti gamybos produkcijos kokybę su žemais kaštais. Tyrimo metu buvo ieškomas reikiamos konstrukcijos orlaivis, kuris tiktų įvairioms užduotims vykdyti. Pirmiausia buvo formuojami reikalavimai – kokio orlaivio reikia, po to skaičiuojama konstrukcija. Orlaivis pasirinktas sąlyginai mažas, kuriuo bus atliekami testai ir vykdomi tolimesni tyrimai. Buvo numatyta, kad tos pačios konstrukcijos orlaiviu bus bandoma atlikti įvairias užduotis – nuo stebėjimo darbų iki nedidelių krovinių gabenimo. Remotely piloted vehicle design is difficult process. It requir es theoretical and practical knowledge. Practice show that theore tical knowledge not always work with it. The most powerful way to design remotely piloted vehicles are based on well-known prototypes. Our designed aircraft is manufacturing and will be soon finished. Later it will be tested in practice and experiments will show advantages and disadvantages of vehicle.