• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Semi-active suspension influence on comfort sensation of a vehicle occupant

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
age_Vol46_No1_116-124_Zuraulis.pdf (613.4Kb)
Data
2014
Autorius
Žuraulis, Vidas
Pečeliūnas, Robertas
Jakutis, Ginas
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
This article presents an analysis of a modern-day vehicle semi-active suspension performance impact on comfort properties of its occupant. Vehicles chosen for the investigation had two different suspension-driving options, characterized as Comfort and Sport modes. These options change such vehicle parameters as suspension stiffness, algorithm of gearbox operation, and sensitivity of the steering system. Altering these two modes while driving at different speeds and on different road surfaces, vertical accelerations, affecting the occupant seat, were measured. Experiments and data processing were carried out according to ISO 2631-1 standard. After filtering the aforementioned vertical accelerations, the occupant comfort sensation was expressed as the vibration dose value (VDV) and the root mean square (RMS) of vibration acceleration value. Once the fast Fourier transform (FFT) was applied and vertical accelerations were converted to the frequency domain, spectral analysis of accumulated measurements was performed. After evaluating the comfort of an occupant, a summary of the vehicle suspension-driving mode influence is presented.
Paskelbimo data (metai)
2014
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/147132
Kolekcijos
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis