Show simple item record

dc.contributor.authorKačerauskas, Tomas
dc.date.accessioned2023-09-18T20:10:15Z
dc.date.available2023-09-18T20:10:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0235-7186
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000029587
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/147490
dc.description.abstractStraipsnyje nagrinėjami kūrybos socialinės aplinkos, kūrėjo bei kūrybos visuomenės santykio klausimai. Plėtojamos tezės: 1) bet kokia kūryba suponuoja socialumą, tačiau ne atvirkščiai: ne bet kokia socialinė aplinka suponuoja kūrybą; 2) naujos meno krypties pradininkas ir išbaigėjas – du asimetriški socialine prasme poliai: pradininkas asocialus pirmtakų atžvilgiu, bet socialus savo pasekėjų atžvilgiu; išbaigėjas, atvirkščiai, asocialus epigonų ir pamėgdžiotojų atžvilgiu, bet socialus savo pirmtakų atžvilgiu; 3) kuo individas labiau iškilęs virš savo socialinio fono, tuo labiau tikėtina, kad jis – įžymus; 4) iškilumas (iškilimas) didina asocialumo riziką; 5) kūrybos visuomenės ugdymas pastatytas ant meno (su)vartojimo kortos.lit
dc.description.abstractThe article deals with the questions of creation social environment, relationship between a creator and creative society. The theses have been developed as follows: 1) any creation presupposes sociability but not vice versa: not every social environment presupposes creation; 2) a pioneer and a refiner of new art direction are two asymmetric poles in the social sense: a pioneer is asocial regarding his (her) predecessors but social regarding his (her) followers; on the contrary, a refiner is asocial regarding his (her) epigones and imitators but social regarding his (her) predecessors; 3) the more outstanding is an individual over his (her) environment the more plausible is the fact that he (she) is famous; 4) outstandingness increases the risk of sociability; 5) education of creative society plays a card of art consuming.eng
dc.format.extentp. 282-289
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbySocial Sciences Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.source.urihttp://mokslozurnalai.lmaleidykla.lt/filosofijasociologija/2014/4/7047
dc.subjectVE04 - Kūrybinės industrijos, skaitmeninės visuomenės plėtra / Creative industries, digital society development
dc.titleKūrybos socialiniai aspektai
dc.title.alternativeSocial aspects of creation
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references16
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldS 005 - Sociologija / Sociology
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltKūrybos visuomenė
dc.subject.ltSocialinė aplinka
dc.subject.ltKūrybos vartojimas
dc.subject.ltKūrybinis ugdymas
dc.subject.enCreative society
dc.subject.enSocial environment
dc.subject.enConsuming of creation
dc.subject.enCreative education
dcterms.sourcetitleFilosofija. Sociologija
dc.description.issuenr. 4
dc.description.volumeT. 25
dc.publisher.nameLietuvos mokslų akademijos leidykla
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi000348333000008
dc.identifier.elaba4106367


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record