• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The analysis of some stylistic features of english advertising slogans

Thumbnail
View/Open
ziz_Vol16_No3_62-76_Duboviciene.pdf (525.3Kb)
Date
2014
Author
Dubovičienė, Tatjana
Skorupa, Pavel
Metadata
Show full item record
Abstract
The current article presents an attempt to provide the definition of advertising slogan as no uniform definition of the slogan exists in scientific literature. The article also gives the definition and analysis of language of advertising from linguistic point of view and specifies linguistic means used in advertising texts. The paper describes the use and purpose of linguistic devices in print advertising. The body of 100 English advertising slogans chosen for the analysis on the random basis were divided into three groups with the focus on the language and rhetorical devices used in them. The most and least often used figurative language, sound techniques and rhetorical devices were identified.
 
Straipsnyje yra bandoma apibrėžti reklaminio šūkio sąvoką, kuri šiuo metu neturi unifikuoto šios sąvokos apibrėžimo mokslinėje literatūroje. Taip pat straipsnyje pateikiama reklaminių šūkių kalbos analizė lingvistiniu požiūriu, nurodomos kalbinės priemonės, kurios yra taikomos reklamos tekstuose. Atsitiktiniu būdu analizei buvo atrinkti 100 angliškų reklamos šūkių, kurie buvo suskirstyti į grupes pagal vartojamas kalbos ir retorines priemones. Analizės metu buvo nustatytos dažniausiai ir rečiausiai naudojamos vaizdinės, garsinės ir retorinės priemonės.
 
Issue date (year)
2014
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/147644
Collections
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister