Vartotojų energijos taupymo ir šiluminio komforto supratimo tyrimas darniuose pastatuose
Abstract
Kaip rodo tyrimai, energiškai efektyviuose ir net darniuose pastatuose atsiranda prognozuojamų ir realių energijos sąnaudų skirtumų, kai realiai pastatai suvartoja 1,5−2,5 karto daugiau energijos, nei buvo numatoma projektuojant. Žmonių elgsena pastatuose išskiriama kaip vieną iš šešių energijos poreikius pastate lemiančių veiksnių ir nemažai tyrimų rodo, kad labai didelę įtaką realiam pastato energijos suvartojimui daro būtent vartotojų elgsena, tiek pasyvi, tiek aktyvi. Šiame darbe buvo atliekamos apklausos, siekiant nustatyti, kaip jaučiasi dviejų darnių biurų pastatų vartotojai, kiek jų emocinė būklė lemia mikroklimato pojūčius ir kokios yra jų žinios apie energijos taupymo priemones pastate. Rezultatai parodė, kad vasarą vartotojai nepatenkinti patalpų temperatūra ir tokių vartotojų skaičius neatitinka norminių reikalavimų. Taip pat buvo nustatytas akivaizdus ryšys tarp darbuotojo darbo užmokesčio, jo emocijų ir pasitenkinimo mikroklimatu – kuo mažiau žmogus uždirba, tuo didesnis nepasitenkinimas patalpų komfortu. As literature shows, energy efficient and even sustainable buildings show the difference between predicted and actual energy consumption, when buildings consume 1.5−2.5 times more energy than predicted. The behavior of occupants in buildings is distinguished as one of the 6 factors that determine the energy demand of the building, and a number of studies show that the occupants behavior, both passive and active, has a major impact on the actual energy consumption. In this work, surveys were carried out to determine indoor climate sensations of the occupants of two sustainable office buildings seeking to find out: how much their emotional state determines the sensation, what are their knowledge on energy saving measures in the building. The results showed that during the summer, consumers are not satisfied with the room temperature and the number of unsatisfied does not meet the normative requirements. There was also a clear dependency between the employee’s salary, his emotions and his satisfaction with the indoor climate − the less a person earns, the more he experiences negative emotions, which leads to greater dissatisfaction with the comfort of the premises.