• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Acceptance of intelligent ticketing systems in developing countries

Thumbnail
Data
2019
Autorius
Shafique, Muhammad Noman
Raudeliūnienė, Jurgita
Davidavičienė, Vida
Pencik, Jan
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
Information communication technologies bring the revolution into all business sectors, and transportation sector is not an exception. Ticketing system has changed from traditional to intelligent, which provides information and service to the consumer. In developed countries such systems are implemented and operate successfully, while in the developing countries electronic ticketing and other similar innovative solutions face specific challenges. These challenges are related to information era and changes in consumer behaviour, caused by the development of information and communication technologies. In these new conditions the motives of consumers to choose electronic ticketing has become an extremely important factor of success. Lack of integrity of consumer behaviour and technology acceptance (electronic ticketing in particular) was identified in previous scientific research, especially taking into consideration recent conditions of developing countries. The aim of this article is to evaluate the consumers’ behaviour and acceptance of intelligent systems, such as electronic ticketing, in order to identify factors, influencing and encouraging the customers to use electronic ticketing systems. In this study extended technology acceptance model with trust element was used to measure the consumer behaviour. The sample for this research has been taken from China and Pakistan populations and consists of 432 participants from both countries.
Paskelbimo data (metai)
2019
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/148143
Kolekcijos
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources [7946]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis