Pasaulį užkariavęs elektroninis sportas: kada jį pripažins Lietuviai?
Date
2019Author
Bogdevičius, Aleksas
Švedas, Arnas
Širinskas, Justas
Ramanauskas, Mikalojus
Augustinaitė, Agnė
Metadata
Show full item recordAbstract
Naujosios technologijos, internetas ir jo atveriamos galimybės gerokai pakoregavo iki tol įprastą mūsų gyvenimą. Dabar nebeįsivaizduojame savo kasdienybės be virtualaus bendravimo socialiniuose tinkluose, pasikeitė mūsų požiūris į apsipirkinėjimą, nes tai galime daryti virtualiai, neišeidami iš namų, lygiai taip pat, kaip ir apsilankyti tolimiausiuose pasaulio kampeliuose, naudodami interaktyvius gidus ir virtualią realybę. Dar viena sritis, kuri sparčiai užkariauja pasaulį, o kartu iš pirmo žvilgsnio atrodo ir kiek neįprasta – į elektroninę erdvę perkeltos varžybos, dar žinomos kaip elektroninis sportas ar tiesiog – esportas. Nors esportas į virtualią erdvę perkėlė ir realias sporto šakas, pvz., krepšinį ar futbolą, kaip ir daugelyje kitų sričių, praplėsdama realaus gyvenimo ribas, elektroninė erdvė suteikė galimybę esportininkams varžytis ir magiškuose, itin spalvinguose fantastiniuose pasauliuose, pasitelkiant nežemiškas būtybes. Ir nors šis sportas virtualus, tai netrukdo į turnyrus sutraukti milijonus gerbėjų ir sirgalių, pelningų investuotojų ir rėmėjų. New technologies, the internet and possibilities it brings have made significant changes in our lives. Now, we can’t imagine communication without social networks, our shopping habits have changed, because we can do it without leaving our house, and virtual guides and virtual reality enable us to visit the most distant places in the world. One more area that is rapidly gaining world-wide popularity seems a bit unusual at first sight – sports transferred into virtual space that are called electronic sports or e-sports. Even though this type of sport is virtual, millions of fans are attending the games including investors and sponsors. Students and lecturers from the Faculty of Fundamental Sciences at Vilnius Gediminas Technical University (VGTU) undertook the challenge to promote e-sports in Lithuania and two years ago have started the activities of “VGTU e-sports” community. They organise games of electronics sports, carry out other activities related to e-sports and nurture a friendly community uniting students and pupils.