• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Research on tablets application for mobile learning activities

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
jmm_Vol10_No3-4_182-193_Kurilovas.pdf (737.2Kb)
Data
2014
Autorius
Kurilov, Jevgenij
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
The paper aims to present current research on application of tablet devices for mobile learning activities in Europe. The quality of modern learner centred mobile learning activities based on learning personalisation, problem solving, collaboration, content creation, and flipped classroom methods is compared against the quality of traditional teacher centred learning activities based on knowledge transmission usually applied at schools at the moment. Tablet devices and web applications are the main technologies used in presented mobile learning activities. Flagship EU-funded projects in the area – iTEC and CCL – are presented in the paper. Systematic review results on tablets use in education and personalisation of learning are also provided in the paper. Method of expert evaluation of learning activities based on multiple criteria decision analysis and Fuzzy methods as well as its application in CCL project are presented in more detail. A special attention is paid to suitability of mobile learning activities to particular learning styles. An example of interconnection between students learning styles, suitable learning activities, tablet apps and learning objects types is provided in the paper. Solution of learning activities quality evaluation and optimisation problem could help teachers to select suitable learning activities for particular learning styles. Research results have shown that the proposed Fuzzy method is quite objective, exact and simple to use for selecting qualitative learning activities for particular learning styles.
Paskelbimo data (metai)
2014
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/148685
Kolekcijos
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources [7946]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis