Optimization of the general course of physics for technical specialities studies
Abstract
When laying the foundations of the knowledge of physics at technical universities, the teachers face a contradiction between the wide scope of general physics programs and a small number of hours assigned for this course. Following the thorough analysis of the links between the topics of general physics and technical courses of undergraduate and graduate studies at Vilnius Gediminas Technical Universitety, the rearrangements of the general course of physics are proposed. The topics that would be expedient to teach more intensively and extra topics that would be reasonable to include into the course of the physics are enumerated. Universitetų bendrosios fizikos katedrų uždavinys yra sudaryti tokius fundamentinių žinių pagrindus, kad jais būtų galima remtis ne tik bakalaurų studijose, bet ir aukštesnėse studijų pakopose. Vykdant šį uždavinį, iškyla prieštaravimas tarp didelės bendrosios fizikos programų apimties ir fizikos disciplinai skiriamo mažo valandų skaičiaus. Straipsnyje siūlomas fizikos kurso pertvarkymas, taikytinas studijoms Vilniaus Gedimino technikos universiteto aplinkos inžinierijos fakultete. Išanalizavus bakalaurams ir technosferos ekologijos magistrantams skaitomų specialybės kursų sąsajas su bendrosios fizikos kursu, nurodomos temos, kurias metodiniu ir dalykiniu požiūriu būtų geriau dėstyti plačiau ir nuodugniau, tai pat klausimai, kuriuos reikėtų įtraukti į fizikos kursą. Minėtieji pertvarkymai pagerintų ruošiamų specialistų žinių kokybę ir akivaizdžiau atskleistų fizikos kaip fundamentinio mokslo ryšį su būsimąja bakalaurų ir magistrų specialybe.