• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Generation Z: Modus Vivendi (The Case of Lithuania)

Thumbnail
Data
2020
Autorius
Targamadzė, Vilija
Asakavičiūtė, Vaida
Grincevičienė, Vilija
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
The novelty of this paper is that modus vivendi of 13-14 year old teenagers is viewed from the perspective of the new generation Z teachers. Teachers, belonging to the same generation as students, participated in the qualitative study and expressed their opinions on the modus vivendi of 13-14 year old teenagers. This age range was selected specifically because it is close to the generational boundary of generation Alpha. Teachers from generation Z were purposefully selected as informants, since the researchers noticed a difference in modus vivendi of generation Z members closer to the generation Alpha and the older ones. The study is based on the methodological attitude of social constructivism. Its essence lies in perceiving that individuals construct their own personal understanding and it is not the mirror of their acquired knowledge. It is constructed on the basis of attitudes, experience, relationships between people, things and events. The aim of the study is to elucidate modus vivendi of teenagers from generation Z, as viewed by the teachers from generation Z. The paper contains the results of the conducted qualitative study and for-mulated conclusions.
Paskelbimo data (metai)
2020
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/149322
Kolekcijos
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources [7946]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis