Specialybės kalbos kultūros tobulinimą skatinanti akademinė aplinka
Abstract
Siekiant užtikrinti aukštojo mokslo kokybę, tobulinti studijų procesą bei patenkinti nuolat kintančius studentų poreikius, kuriuos lemia vykstantys ekonominiai, technologiniai, socialiniai bei kultūriniai pokyčiai, aukštojoje mokykloje atsiranda poreikis sukurti ir palaikyti tokią mokymosi aplinką, kuri skatintų studentą studijuoti. Ši aukštosios mokyklos aplinka turėtų būti tokia, kad sudarytų galimybes studentams tobulinti savo kalbos kultūrą, kurią lemtų atitinkamos sąlygos: 1) dėstytojų ir studentų atitinkama kalbinė kompetencija; 2) galimybė studentams pasinaudoti naujausiomis kalbinėmis informacinėmis ir technologinėmis priemonėmis, užtikrinančiomis sąlygas savarankiškai studijuoti; 3) studento sugebėjimas prisitaikyti prie aukštosios mokyklos kalbinės aplinkos – tai suteikia galimybę studentui tapti pilnaverčiu akademinės bendruomenės nariu. This study defines and analyses potentials of technical universities in the development of language skills of students and certain conditions stimulating improvement of professional language culture that are characterized by: 1) linguistic competence of instructors and students; 2) availability of the most modern informational and technological facilities for students to ensure conditions for independent studies; 3) student’s adaptation to a specific linguistic environment of a higher school and becoming a full member of the academic society. Only when such conditions are created, academic environment that stimulates the improvement of language culture can be achieved.