Show simple item record

dc.contributor.authorSkrinskas, Skirmantas
dc.contributor.authorDomantas, Arvydas
dc.date.accessioned2023-09-18T20:24:20Z
dc.date.available2023-09-18T20:24:20Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1822-427X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000013357
dc.identifier.otherVGT02-000013357
dc.identifier.otherELB01-000007331
dc.identifier.otherLT-eLABa-0001:J.04~2006~ISSN_1822-427X.V_1.N_4.PG_157-166
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/149707
dc.description.abstractThe article presents the research based on economic feasibility evaluation of model KAMIS developed for paving* of gravel roads. The model is built for Lithuanian climatic, economic and technological conditions, but it could be adopted in other regions, especially regions with “freezing and thawing climates”. After 8 years of model application for appraisal of Lithuanian Gravel Roads Paving Programme it was estimated that consequences after the presented Lithuanian Gravel Roads Conditions Research and KAMIS model application have accumulated 1,09 billion LTL (316 million €) gain for Lithuanian society. Conclusions and findings of the Analysis of Lithuanian Gravel Roads Paving Programme implementation from 1998 to 2005 are presented at the end of the article.eng
dc.description.abstractNuo 1998 m. iki 2005 m., remiantis KAMIS skaičiavimais, asfalto danga jau įrengta 1 632 km buvusių žvyrkelių. Tam tikslui investuoti 758 milijonai LTL, iš kurių tik 35 % lėšų paimti iš Lietuvos valstybės piniginių srautų. Nustatyta, kad Lietuvos žvyrkelių asfaltavimo programos grynoji dabartinė vertė (GDV) 2005 m. pabaigoje yra faktiškai 20 % didesnė nei teoriškai prognozuota ir lygi 1,09 milijardo LTL, o visos iki šiol įvykdytos Programos vidinė grąžos norma (VGN) yra 23 %. Pirmą kartą pristatomas KAMIS paradoksas skelbia, kad kuo didesnis naudos bei santaupų komponentų tikslumas bei jų vertinamų parametrų skaičius ekonomiškai tikslinguose projektuose, tuo didesnės yra GDV bei VGN reikšmės, gaunamos atlikus naudos (sąnaudų) analizę. Šis augimas gali būti nuolatinis ar šuoliškas, atsižvelgiant į tai, kada gaunami nauji moksliškai pagrįsti monetariniai įverčiai. Taip pat nustatyta, kad tradicinė investicinių projektų naudos (santaupų) analizė sparčiai augančioje ekonomikoje paprastai teikia joje užprogramuotą naudos nuvertinimo nuokrypį. Nepaisant pateiktų ekonominių vertinimų autoriai pripažįsta, kad žvyrkeliai yra šalies kultūrinio paveldo dalis ir neintensyvūs bei gražūs jų maršrutai ar „žiedinės trasos“ turi būti atrinkti ir išsaugoti dar pradiniuose Žvyrkelių asfaltavimo programos etapuose.lit
dc.format.extentp. 157-166
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyComputers & Applied Sciences Complete
dc.relation.isreferencedbyCentral & Eastern European Academic Source (CEEAS)
dc.relation.isreferencedbyScience Citation Index Expanded (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyINSPEC
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttp://www.bjrbe.vgtu.lt
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:6114707/datastreams/ATTACHMENT_6114713/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:6114707/datastreams/MAIN/content
dc.titleAnalysis of Lithuanian gravel roads paving programme implementation in 1998–2005
dc.title.alternativeLietuvos žvyrkelių asfaltavimo programų įgyvendinimo 1998–2005 metais analizė
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references6
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.institutionValstybės įmonė Transporto ir kelių tyrimo institutas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltŽvyrkeliai
dc.subject.ltAsfaltavimas
dc.subject.ltInvesticijų įvertinimas
dc.subject.ltEkonominio vertinimo modelis
dc.subject.ltNelygumai
dc.subject.ltKAMIS
dc.subject.ltHDM-IV
dc.subject.enGravel roads
dc.subject.enAsphalt paving
dc.subject.enInvestment appraisal
dc.subject.enEconomic valuation model
dc.subject.enRoughness
dc.subject.enKAMIS
dc.subject.enHDM-IV
dcterms.sourcetitleThe Baltic journal of road and bridge engineering
dc.description.issueno. 4
dc.description.volumeVol. 1
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba6114707
dc.identifier.wos000249117200001


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record