Show simple item record

dc.contributor.authorLu, Jintao
dc.contributor.authorRen, Licheng
dc.contributor.authorZhang, Chong
dc.contributor.authorLiang, Mengshang
dc.contributor.authorStasiulis, Nerijus
dc.contributor.authorŠtreimikis, Justas
dc.date.accessioned2023-09-18T20:30:22Z
dc.date.available2023-09-18T20:30:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn0235-7186
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/150522
dc.description.abstractNowadays women often lead teams, hold high positions in top management, plan and make important strategic decisions in firms or groups. However, little attention in scientific literature has been paid to gender difference in implementing CSR practices of firms. Implementing CSR practices successfully in many cases depends on the gender difference of top management. The object of this study is the importance of 'feminine gaze' with respect to gender difference in implementing CSR in firms. This study aims at supplementing feminist ethical - and in part, epistemological - concerns with empirical studies considering the role of women in the top management of firms, then the impact of gender on implementation of CSR initiatives was analysed, and the main drivers linked to gender for the implementation of CSR initiatives were assessed in this study based on the comprehensive literature review. The study confirmed the positive impact of woman representation on the development of CSR initiatives in the firm. The number of women in BOD and employee positions from all stakeholders including customers' perspectives have positive impacts on the penetration of CSR initiatives, and can be considered as an important driver of CSR in the firms.eng
dc.description.abstractStraipsnio tikslas – pateikti feministinės etikos įžvalgas remiantis empirinių tyrimų rezultatais apie moterų vaidmenį aukščiausiuose įmonių valdymo organuose bei lyčių skirtumus diegiant socialinės verslo atsakomybės iniciatyvas įmonėse. Šiuo metu daug moterų užima aukščiausias pozicijas verslo įmonių valdymo organuose ir priima svarbius strateginius sprendimus. Tačiau stokojama mokslinės literatūros tyrimų, analizuojančių lyčių skirtumus priimant strateginius sprendimus dėl socialinės verslo atsakomybės praktikų įgyvendinimo verslo įmonėse, nors šių praktikų įgyvendinimas iš dalies priklauso nuo įmonės direktorių tarybos sudėties. Straipsnio tikslas – remiantis mokslinės literatūros analize ir empirinių tyrimų rezultatais atskleisti lyčių skirtumus diegiant įmonių socialinės atsakomybės praktikas, paaiškinti juos iš feministinės etikos pozicijų bei nustatyti pagrindinius veiksnius ir barjerus, lemiančius įmonių socialinės atsakomybės įgyvendinimo sėkmę.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 24-33
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyIPSA International Political Science Abstracts
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.relation.isreferencedbySociological Abstracts
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyScience Citation Index Expanded (Web of Science)
dc.source.urihttps://www.lmaleidykla.lt/ojs/index.php/filosofija-sociologija/article/view/4175/3107
dc.source.urihttps://doi.org/10.6001/fil-soc.v31i1.4175
dc.titleImpacts of feminist ethics and gender on the implementation of CSR Initiatives
dc.title.alternativeFeministinė etika ir lyčių skirtumai diegiant socialinės verslo atsakomybės iniciatyvas
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references55
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionTaiyuan University of Science and Technology
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.institutionLietuvos agrarinės ekonomikos institutas University of Economics and Human Science in Warsaw
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.researchfieldS 005 - Sociologija / Sociology
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV04 - Komunikacijos valdymas įtraukioje ir kūrybingoje visuomenėje / Communication management in inclusive and creative society
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltfeministinė etika
dc.subject.ltlytis
dc.subject.ltįmonių socialinė atsakomybė
dc.subject.ltveiksniai
dc.subject.ltdirektorių taryba
dc.subject.encorporate social responsibility
dc.subject.enfeminist ethics
dc.subject.engender
dc.subject.enboard of directors
dcterms.sourcetitleFilosofija. Sociologija
dc.description.issueNr. 1
dc.description.volumet. 31
dc.publisher.nameLietuvos mokslų akademijos leidykla
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi000521540800004
dc.identifier.doi10.6001/fil-soc.v31i1.4175
dc.identifier.elaba67927083


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record