Variklio įsiurbiamo oro savybių pokyčio tyrimas keičiant tarpinio oro aušinimo intensyvumą
![Thumbnail](/bitstream/handle/123456789/151223/Straipsnis_Variklio%20%c4%afsiurbiamo%20oro%20savybi%c5%b3%20poky%c4%8dio%20tyrimas.pdf.jpg?sequence=3&isAllowed=y)
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2020Autorius
Matulis, Audrius
Rimkus, Alfredas
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Straipsnyje apžvelgti pagrindiniai vidaus degimo variklio deginių emisijos reikalavimai. Eksperimentinių tyrimų metu slėginio uždegimo variklio oro tiekimo sistemoje sumontuotas tarpinis oro aušintuvas. Tyrimo metu reguliuojamas tarpinio oro aušintuvo aušinimo intensyvumas t.y. keičiamas aušinimo skysčio (vandens) tekėjimo per aušintuvą debitas. Termoporomis matuojama tarpinio oro aušintuvo skysčio temperatūra bei oro patenkančio iš turbinos į tarpinį oro aušintuvą ir iš tarpinio oro aušintuvo į variklį temperatūra. Tyrimų metu įvertintas į cilindrus įsiurbiamų dujų slėgis ir temperatūra, nustatytas įsiurbiamo oro masės pokytis, deguonies koncentracija išmetamosiose dujose, oro pertekliaus koeficientas. Įvertinta EGR ir išmetamųjų dujų temperatūra. Apžvelgta įsiurbiamo oro savybių pokyčio įtaka variklio emisijos rodikliams. During the experimental tests, an air intercooler was installed in the air supply system of the compression-ignition engine. When experimenting the cooling intensity of the air intercooler is regulated. The temperature of the air intercooler liquid and the intake air temperature is measured. During the research, the pressure and temperature of the gas sucked into the cylinders were evaluated, the change in the mass of the intake air, the oxygen concentration in the exhaust gas, and the excess air coefficient were determined. EGR and exhaust gas temperatures were assessed. The influence of intake air properties changes on the en-gine emission indicators was reviewed.