• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Оценка коммерческого потенциала высоких технологий

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
eiz_Vol6_No4_54-71_ Zemlickien?.pdf (1.012Mb)
Data
2014
Autorius
Zemlickienė, Vaida
Podvezko, Valentinas
Ustinovičius, Leonas
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
It is widely accepted that the primary value of technology in relation to business and the national economy consists in the ability to generate high added value. R& D institutions are in need of a decision-making mechanism basing on a particular set of goals that will help avoid unproductive investments in the technology commercialization process. In other words, they need a tool for the assessment of the commercial potential of technologies. Specific characteristics of high technologies has not been taken into account in the scientific literature so fat. Therefore, research on the a ssessment of the commercial potential of technologies should be regarded as relevant in contemporary management sciences. The aim of the paper is to determine – on the basis of experts’ assessment – the significance of the factors influencing the commercial potential of high and traditional technologies. In order to achieve that goal the following research tasks have been formulated: (1) to determine the factors (and their constituents) influencing the commercial potential of technologies by applying the methods and models of critical comparative analysis; (2) to reveal the factors (and their constituents) determining the commercial potential of technologies through the analysis of the scientific literature on the high technologies marketing; (3) to conduct the expert study aiming at the gathering of informati on on the significance of the high and traditional technologies factors; (4) to evaluate the level of unanimity of experts’ opinions using statistical methods, to calculate the weights of factors and the constituents thereof.
Paskelbimo data (metai)
2014
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/151282
Kolekcijos
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis