Show simple item record

dc.contributor.authorVeličkaitė, Giedrė
dc.contributor.authorPranskevičius, Mantas
dc.date.accessioned2023-09-18T20:37:05Z
dc.date.available2023-09-18T20:37:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2029-5456
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000030156
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/151373
dc.description.abstractŠiuolaikinis pasaulis neįsivaizduojamas be autotransporto, kuris visų pirma atlieka svarbų vaidmenį visuomenės gyvenime, lemdamas valstybės ekonominę plėtrą ir miesto vystymąsi. Transportas pripažįstamas kaip pagrindinis kietųjų dalelių šaltinis, kuris veikia aplinkos užterštumą ir taip didina oro kokybės blogėjimą ir sukelia pavojų žmonių sveikatai, taip pat turi įtakos ir klimatui. Triukšmo sienelės mažina triukšmo lygį nuo eismo blokuodamos ir nukreipdamos garso bangas. Tačiau tuo pat metu jos sulaiko teršalų sklaidą ir taip didina užterštumą neleisdamos teršalams išsisklaidyti. Straipsnyje pateikta kietųjų dalelių koncentracijos nustatymo Vievyje metodika su aprašyta matavimo schema. Kietųjų dalelių koncentracijos tyrimo rezultatai pateikti grafiškai pagal aplinkos drėgnio, temperatūros ir vėjo krypties priklausomybę tam tikroje tyrimo vietoje. Tyrimo rezultatuose gauta, kad didžiausia kietųjų dalelių koncentracija prieš triukšmo slopinimo sienutę buvo 0,380 mg/m 3 , o už sienutės – 0,119 mg/m 3. Tai rodo, kad triukšmo slopinimo sienutė sulaiko kietąsias daleles sumažindama jų koncentraciją iki 70 %, priklausomai nuo vyraujančių klimatinių sąlygų ir tuo metu pravažiuojančio transporto kiekio. Taip pat pateikti grafikai, nurodantys priklausomybę tarp autotransporto ir kietųjų dalelių koncentracijos prieš ir už triukšmo slopinimo sienutės. Iš gautų duomenų matyti, kad didžiausi automobilių kiekiai Vievyje buvo nustatyti piko metu, t. y., 7 h, 13 h ir 17 h, tuo pačiu tai buvo ir didžiausios kietųjų dalelių koncentracijos. Palyginus duomenis, gautus prieš ir už triukšmo slopinimo sienutės, matyti, kad koncentracija sumažėja apie 50 %, todėl galima daryti išvadą, kad triukšmo slopinimo sienutės, sulaikydamos garso bangas, taip pat sulaiko ir kietąsias daleles.lit
dc.description.abstractThe modern world is inconceivable without the land transport, which plays an important role in public life by influencing economic and urban development. Transport is recognized as a major source of particulate matter, which affects increasing environmental pollution, air quality deterioration and the resulting risks to human health; in addition, it also has an impact on the climate. Noise reduction walls reduce noise from traffic by blocking and directing sound waves. But at the same time, they retain contaminants disseminated and prevent their dispersion, thus increasing pollution. The article presents particulate matter concentration determination methods used in Vievis; the measurement scheme is described. Particulate matter concentration results are presented graphically in the context of humidity, temperature and wind direction dependence in a given study area. The study revealed that the highest concentration of particles ahead of the noise wall was 0.380 mg/m 3 and 0.119 mg/m 3 behind it. This shows that the noise wall retains the particulate matter by reducing its concentration up to 70%, depending on the prevailing weather conditions and the number of passing vehicles. Also, graphs showing the relationship between the number of vehicles and the particulate matter concentration before and after the noise wall are presented, suggesting that the largest number of cars in Vievis pass at peak hours: 7 h, 13 h and 17 h; at the mentioned time, the largest concentrations of particulate matter were recorded. A comparison of data before and after noise walls shows that the concentration is reduced by approximately 50%. Therefore, we conclude that the noise walls not only detain sound waves but also trap the particulate matter.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 203-210
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.subjectAE01 - Aplinkos sistemos ir aplinkos apsaugos technologijos / Environmental systems and environment protection technologies
dc.titleAutotransporto kietųjų dalelių sklaidos tyrimas ir vertinimas
dc.title.alternativeThe research and evaluation of land transport particulate matter dispersion
dc.typeStraipsnis konferencijos darbų leidinyje kitoje DB / Paper in conference publication in other DB
dcterms.accessRightsLygiagreti šaltinio antraštė: Proceedings of the 17th conference of Lithuanian junior researchers "Science - Future of Lithuania" "Environmental Protection Engineering" 10 April 2014, Vilnius, Lithuania
dcterms.references12
dc.type.pubtypeP1c - Straipsnis konferencijos darbų leidinyje kitoje DB / Article in conference proceedings in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.researchfieldT 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering
dc.subject.ltspecializationsL102 - Energetika ir tvari aplinka / Energy and a sustainable environment
dc.subject.ltKietosios dalelės
dc.subject.ltTransportas
dc.subject.ltOro tarša
dc.subject.ltPoveikis sveikatai bei klimatui
dc.subject.ltTriukšmo slopinimo sienelė
dc.subject.ltTyrimai
dc.subject.enParticulate matter
dc.subject.enAir pollution
dc.subject.enClimate and health effects
dc.subject.enNoise reduction wall
dc.subject.enResearch
dcterms.sourcetitle17-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminės konferencijos "Aplinkos apsaugos inžinerija", vykusios 2014 m. balandžio 10 d. Vilniuje, straipsnių rinkinys.
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba8288417


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record