Kūrybinių komunikacijų ir medijų kultūros sąveikos : vizualumo tarpkultūriniai kontekstai
Santrauka
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Filosofijos ir politologijos katedros mokslininkai 2009–2013 m. vykdė kvalifikacinį mokslo darbą tema „Kūrybinių komunikacijų ir medijų kultūros sąveikos“. Ši bendroji tema analizuota aktualiuose šiuolaikinio pasaulio kontekstuose, pagal kuriuos buvo išskirtos jos potemės. Tai vizualumo tarpkultūrinės sąveikos; vaizdiniai ir tapatumai medijuotoje kultūroje; kūrybos ir vaizdo sąveika; vizualumas, politika ir ideologija; individas, tauta ir visuomenė medijų kultūroje. Pirmosios potemės pagrindu tyrinėtos vizualumo tarpkultūrinių sąveikų metodologinės prieigos; tarpkultūrinės ir tarpcivilizacinės vizualumo sąsajos bei sąveikos; vizualumo, kultūrinės regionalistikos ir naujųjų medijų sąveikos ir sąsajos. Šiame straipsnyje kaip tik ir pristatomi, analizuojami bei apibendrinami minėtų tyrinėjimų rezultatai. From 2009 to 2013 the scientists of department of Philosophy and political sciences of Vilnius Gediminas technical university were performing the qualitative scientific work under the general theme “Interactions between Creative Communications and Mediated Culture”. This theme was analysed within actual contexts of contemporary world. According to these contexts the main sub-themes were distinguished, namely, intercultural interactions of visuality; images, visions and identities in mediated culture; interactions between creativity and image; links and interactions among visuality, politics and ideology; individual, nation and society within mediated culture. The field of the first sub-theme included investigations of methodological approaches to intercultural interactions of visuality; the intercultural and intercivilizational links and interactions of visuality; the links and interactions among visuality, cultural regionalistics and new media. This article presents, analyzes and summarizes the results of above mentioned investigations.