Savartynų drenažinio sluoksnio užpildas
Abstract
Išradimas priklauso vandeningo skysčio (filtrato) srovės pralaidumo gerinimui sąvartynų drenažo sluoksnyje. Drenažo sluoksnis yra viena pagrindinė sąvartynų dalių, kurio funkcija yra surinkti susidarančius skysčius. Plačiausiai sąvartynuose drenažo sluoksniui suformuoti naudojama skalda bei geosintetinis sluoksnis, o tai turi įtakos didelei kainai. Inžineriniu požiūriu drenažas naudojamas visur, kada reikia sumažinti ir surinkti drėgmės perteklių. Ten, kur nėra reikalinga stabili viršutinė danga, smulkintas padangas galima naudoti drenažo sluoksniui formuoti. Toks antrinis medžiagų panaudojimas sumažina atliekų kiekius, o pačių padangų, kaip atliekų, efektyvus panaudojimas sąvartynuose yra ekonomiškai nebrangus būdas. Drenažinis sluoksnis formuojamas iš skirtingų skaldos ir smulkintų padangų sluoksnių. Jų skirtingas dydis pasirenkamas naudojantis atliktais tyrimais. Smulkintos padangos įterpiamos tarp skaldos, kad sumažintų smūgių geomembranai riziką. Pratekant filtratui per padangų sluoksnį, drenažinio sluoksnio pralaidumas nesumažėja, nes kolmatacijos procesai vyksta taip, kaip ir drenažinėje skaldoje. Smulkintų padangų panaudojimas leidžia sumažinti atliekų kiekius, ekologiniu požiūriu mažiau teršia aplinką ir kartu sumažina sąvartyno įrengimo kaštus. Techninį ir ekonominį siūlomo sluoksnio efektyvumą nulemia nesudėtinga jo konstrukcija ir antrinis atliekų panaudojimas. The invention relates for improving permeability of the stream aqueous liquid (filtrate) in landfill drainage layer. The drainage layer is one of the main parts of the landfill, the function of which is to collect the resulting fluid. The most landfill drainage layers of crushed stone are used to form a geosynthetic layer, which has a large impact on the price. An engineering point of view, the drainage is used everywhere, where you need to reduce and collect the excess moisture. Where there is no need for a stable top sheet, shredded tires can be used to form a drainage layer. The secondary use of materials reducing quantity of waste, and the same tires as waste in landfills is an effective use of cost-effective way. Drainage layer is formed from different crushed and chopped ply tires. Their size is selected using the various studies.; Shredded tires are placed between the rubble to reduce the risk of strokes to geo membrane. At retention leachate through tire layer, drainage layer permeability is not reduced, because colmatation processes occur as the drain and chipping.