Show simple item record

dc.contributor.authorČerneckytė, Ieva
dc.date.accessioned2023-09-18T20:37:29Z
dc.date.available2023-09-18T20:37:29Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000030076
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/151428
dc.description.abstractĮ Europos Sąjungos struktūrą šalys įsilieja skirtingo socialinio bei ekonominio išsivystymo lygio. Siekiant suvienodinti šalis ir sumažinti socialinius ir ekonominius skirtumus tarp ES šalių narių ar atskirų regionų yra skiriama Europos Sąjungos struktūrinė parama. Remiantis LR Susisiekimo ministerijos duomenimis transporto sektoriaus projektams įgyvendinti 2007-2013 m. iš ES struktūrinių fondų buvo skirta 5, 358 mlrd. Lt (23,4 %). Daugiau nei pusė (61 %) transporto sektoriui iš ES struktūrinių fondų investicijų teko kelių transporto sričiai. Atnaujinta ir modernizuota infrastruktūra turi teigiamą poveikį keliais pervežamų krovinių srauto augimui, efektyvesniam keleivių pervežimui bei papildomoms darbo vietoms.Vertinant investicijas į transportą ir infrastruktūros modernizavimą svarbu atsiminti, kad visus atnaujintus ar naujai nutiestus kelius reikės ir toliau nuolatos prižiūrėti, siekiant užtikrinti, kad jų teikiama socialinė ir ekonominė nauda nebūtų vienkartinė. Šiuo metu Lietuvoje keliams finansavimas yra skiriamas iš valstybės biudžeto, keliai yra neapmokestinti (galioja tik mokestis už vinjetes). Kelių priežiūros ir plėtros programos biudžetas sudaro apie 1 mlrd. Lt. Norint išlaikyti valstybinių kelių tinklo funkcionalumą bei minimalią plėtrą, reikėtų bent 1,75 mlrd. Lt per metus. Todėl jų išlaikymo našta, negaunant ES struktūrinių lėšų, tenka mokesčių mokėtojams. Čekija, kuri taip pat didelę dalį lėšų iš struktūrinių fondų skyrė kelių atnaujinimui, galėtų būti pavyzdys Lietuvai dėl geros kelių apmokestinimo sistemos iš kurios lėšos yra nukreipiamos į kelių priežiūrą ir išlaikymą taip užtikrinant, kad ir po ES investicijų pasiekti rezultatai bus palaikomi.lit
dc.description.abstractEuropean Union countries have different level of social and economic development. In order to unify the countries development level and to reduce the social and economic differences between the EU Member States or individual regions is given by the EU structural support. According to the Ministry of Transport for the transport sector projects during the period of 2007-2013 from the EU structural funds was allocated 5 358 billion Lt (23.4%). More than half (61%) of the transport sector projects was about road transport sector. Updated and modernized infrastructure has a positive impact on road freight growth, more efficient transportation of passengers. During the evaluation of investment in transport infrastructure and modernization is important to remember that all updated or newly constructed roads will need to continue investment and regularly monitor to ensure that they provide social and economic benefits would not be a one-off. At present, Lithuania roads funding is allocated from the state budget, the roads are exempt from taxation (valid only for tax vignettes). Road Maintenance and Development Programme budget is about 1 billion Lt. In order to maintain the state road network functionality and minimal development should be at least 1.75 billion Lt per year. Therefore, the burden of maintaining them, without receiving EU structural funds have tax payers. Czech Republic, which is also a large part of the funds from the Structural Funds allocated upgrading the road could be a good example for Lithuania on road pricing system in which funds are directed to road maintenance and maintenance to ensure that after the EU investment results will be supported.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 185-192
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.source.urihttp://jmk.vvf.vgtu.lt/index.php/conference/2015/paper/view/307
dc.subjectVE01 - Aukštos pridėtinės vertės ekonomika / High value-added economy
dc.titleES struktūrinių fondų, kaip ES integracijos priemonės, poveikis Lietuvos kelių transporto sektoriui
dc.typeStraipsnis recenzuotame konferencijos darbų leidinyje / Paper published in peer-reviewed conference publication
dcterms.references13
dc.type.pubtypeP1d - Straipsnis recenzuotame konferencijos darbų leidinyje / Article published in peer-reviewed conference proceedings
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.ltspecializationsL106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies
dc.subject.ltES parama
dc.subject.ltStruktūrinės paramos įtaka
dc.subject.ltTransporto sektorius
dc.subject.ltKelių apmokestinimas
dc.subject.enEU structural funds
dc.subject.enTransport sector
dc.subject.enRoad tax
dcterms.sourcetitle18-oji Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencija "Mokslas - Lietuvos ateitis" 2015 metų teminė konferencija "Verslas XXI amžiuje", 2015 m. vasario 5 d
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba8276304


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record