Slėginio uždegimo variklio ekologinių rodiklių tyrimas keičiant įsiurbiamo oro aušinimo intensyvumą
Abstract
Straipsnyje analizuojami automobilio variklio rodiklių gerinimo sprendimai, tobulinant tarpinius oro aušintuvus. Apžvelgti moksliniai tyrimai, kuriuose slėginio uždegimo variklio ekologiniai ir energetiniai rodikliai gerinami keičiant įsiurbiamo oro aušinimo intensyvumą. Aprašomas eksperimentinis tyrimas, kurio metu į slėginio uždegimo variklio įsiurbimo sistemą įmontuotas skysčiu aušinamas tarpinis oro aušintuvas. Aušintuvo efektyvumas buvo keičiamas reguliuojant pratekančio aušinančio skysčio srautą. Temperatūros jutikliais buvo matuojama oro temperatūra prieš jam patenkant į tarpinį oro aušintuvą bei išeinat iš jo. Nustatyti variklio ekologiniai rodikliai (azoto oksidų (NOx), angliavandenilių (CH) ir anglies dvideginio (CO2) koncentracijos išmetamosiose dujose bei dūmingumas) varikliui veikiant skirtingomis apkrovomis bei keičiant tarpinio oro aušintuvo intensyvumą ir analizuojamos šių rodiklių pokyčio priežastys. This article analyzes solutions which help to improve car engine performance when upgrading intercooler. It includes reviews of some scientific researches about improving the ecological and energy performance of the compression-ignition engine by changing the cooling intensity of absorbed air. Mainly article sets out an experimental study when a fluidcooled intercooler was installed into a compression-ignition engine system. The efficiency of the intercooler was changed when regulating the flow of the cooling fluid. Temperature sensors measured the air temperature before it entered and exited the intercooler. Ecological parameters of the engine (nitrogen oxides, hydrocarbons, carbon dioxide concentration in the exhaust gas, and smoke intensity) were determined when working on different loads and with different air cooling intensity and reasons of the changes in these parameters are analyzed here.