Show simple item record

dc.contributor.authorVaičiūtė, Ieva
dc.date.accessioned2023-09-18T20:42:50Z
dc.date.available2023-09-18T20:42:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2029-2341
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/151887
dc.description.abstractIn this global marketplace, as products supply grow, product life cycles are shortened and consumer loyalty is declining. It is more important than ever for companies to bring new products to market in less time and periodically. This article examines the Lithuanian cosmetics industry and what difficulties a company face when introducing a new product to the market. The cosmetics industry in Lithuania is reviewed and the product development process is analyzed. Identify the factors of a successful product and the relationship between them. The paper presents the results of the surveyed companies involved in the development of cosmetics industry products. The reasons and key factors influencing product success are identified. Based on the results of the study, a model for the development of new products for the cosmetics industry is presented and conclusions and suggestions are presented.eng
dc.description.abstractŠioje pasaulinėje rinkoje, augant produktų pasiūlai, sutrumpėja produktų gyvavimo ciklas ir mažėja vartotojų lojalumas. Bendrovėms kaip niekad svarbu pristatyti naujus produktus į rinką per trumpesnį laiką ir tai daryti periodiškai. Straipsnyje nagrinėjama, su kokiais sunkumais susiduria Lietuvos kosmetikos pramonės įmonės, pristatydamos į rinką naujus produktus. Apžvelgiama kosmetikos pramonė Lietuvoje ir analizuojamas produkto kūrimo procesas, nustatomi sėkmingo produkto veiksniai. Straipsnyje pateikiami bendrovių, kurios kuria naujus kosmetikos gaminius, apklausos rezultatai. Nurodomos priežastys ir pagrindiniai veiksniai, darantys įtaką produkto sėkmei. Remiantis tyrimo rezultatais, pateikiamas naujų kosmetikos pramonės produktų kūrimo modelis, formuluojamos išvados ir pasiūlymai.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 1-8
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyDOAJ
dc.relation.isreferencedbyDimensions
dc.relation.isreferencedbyTOC Premier
dc.relation.isreferencedbyProQuest Central
dc.relation.isreferencedbyGale's Academic OneFile
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://journals.vgtu.lt/index.php/MLA/article/view/14251/10446
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:87703056/datastreams/MAIN/content
dc.titleLaunching innovative cosmetics products to Lithuanian market
dc.title.alternativeInovatyvių kosmetikos produktų išleidimas į Lietuvos rinką
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.accessRightsThis is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original author and source are credited.
dcterms.licenseCreative Commons – Attribution – 4.0 International
dcterms.references15
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyMechanikos fakultetas / Faculty of Mechanics
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.researchfieldT 009 - Mechanikos inžinerija / Mechanical enginering
dc.subject.studydirectionE10 - Gamybos inžinerija / Production and manufacturing engineering
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV02 - Aukštos pridėtinės vertės ekonomika / High Value-Added Economy
dc.subject.ltspecializationsL104 - Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos / New production processes, materials and technologies
dc.subject.ltkosmetikos pramonė Lietuvoje
dc.subject.ltnaujų produktų vystymas
dc.subject.ltkonkurencija
dc.subject.ltprodukto inovacija
dc.subject.encosmetics industry in Lithuania
dc.subject.ennew products development
dc.subject.encompetition
dc.subject.enproduct innovation
dcterms.sourcetitleMokslas – Lietuvos ateitis. Mechanika ir medžiagų inžinerija = Science – Future of Lithuania. Mechanics and Materials Engineering
dc.description.volumevol. 13
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/mla.2021.14251
dc.identifier.elaba87703056


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record