• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Launching innovative cosmetics products to Lithuanian market

Thumbnail
View/Open
14251-Article Text-49699-2-10-20210317-1.pdf (323.4Kb)
Date
2021
Author
Vaičiūtė, Ieva
Metadata
Show full item record
Abstract
In this global marketplace, as products supply grow, product life cycles are shortened and consumer loyalty is declining. It is more important than ever for companies to bring new products to market in less time and periodically. This article examines the Lithuanian cosmetics industry and what difficulties a company face when introducing a new product to the market. The cosmetics industry in Lithuania is reviewed and the product development process is analyzed. Identify the factors of a successful product and the relationship between them. The paper presents the results of the surveyed companies involved in the development of cosmetics industry products. The reasons and key factors influencing product success are identified. Based on the results of the study, a model for the development of new products for the cosmetics industry is presented and conclusions and suggestions are presented.
 
Šioje pasaulinėje rinkoje, augant produktų pasiūlai, sutrumpėja produktų gyvavimo ciklas ir mažėja vartotojų lojalumas. Bendrovėms kaip niekad svarbu pristatyti naujus produktus į rinką per trumpesnį laiką ir tai daryti periodiškai. Straipsnyje nagrinėjama, su kokiais sunkumais susiduria Lietuvos kosmetikos pramonės įmonės, pristatydamos į rinką naujus produktus. Apžvelgiama kosmetikos pramonė Lietuvoje ir analizuojamas produkto kūrimo procesas, nustatomi sėkmingo produkto veiksniai. Straipsnyje pateikiami bendrovių, kurios kuria naujus kosmetikos gaminius, apklausos rezultatai. Nurodomos priežastys ir pagrindiniai veiksniai, darantys įtaką produkto sėkmei. Remiantis tyrimo rezultatais, pateikiamas naujų kosmetikos pramonės produktų kūrimo modelis, formuluojamos išvados ir pasiūlymai.
 
Issue date (year)
2021
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/151887
Collections
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister