Lietuvos švietimo sektoriaus finansų valdymo ypatumų ir tendencijų apžvalga
View/ Open
Date
2023Author
Durovič, Viktorija
Gudelytė-Žilinskienė, Laura
Metadata
Show full item recordAbstract
Straipsnyje analizuojama finansų valdymo samprata bei reikšmė. Pateikiama Lietuvos valstybės biudžeto pajamų ir išlaidų struktūros sandara, analizuojamos Lietuvos valstybės biudžeto asignavimų struktūros tendencijos. Pagrindinis šio straipsnio tikslas yra nustatyti Lietuvos švietimo finansavimo tendencijas remiantis šalies statistikos departamento bei Eurostat statistinių duomenų portalo duomenimis. Išanalizavus mokslinę literatūrą apibrėžta, kad viešųjų finansų valdymas sąlygoja efektyvų viešųjų lėšų panaudojimą ir užtikrina efektyvų sprendimų priėmimo procesą, sąlygojantį efektyvaus išteklių panaudojimo būdų paiešką. Atlikus tyrimą nustatyta, kad didžiausia dalis Lietuvos valstybės biudžeto išlaidų 2021–2023 m. yra skiriama socialinės apsaugos, ekonomikos ir švietimo Lietuvos biudžeto asignavimų struktūrinėms sritims, o mažiausia – būsto ir komunalinio ūkio sričiai. Pastebėta tiek skiriamų asignavimų švietimui, tiek bendrojo ugdymo įstaigų finansavimo didėjimo tendencija. The article analyzes the concept and meaning of financial management. The structure of the income and expenditure structure of the Lithuanian state budget is presented, the trends in the structure of the Lithuanian state budget allocations are analyzed. The main goal of this article is to investigate the trends in education funding in Lithuania based on the data of the country's statistics department and the Eurostat statistical data portal. After analyzing the scientific literature, it was established that the management of public finances leads to the efficient use of public funds and ensures an effective decision-making process, which leads to the search for effective ways of using resources. After conducting the research, it was found that the largest part of Lithuanian state budget expenditures in the years 2021-2023 from the Lithuanian budget allocations is allocated to the structural areas of social security, economy and education, and the smallest - to the area of housing and communal holding area. A trend of increasing both allocations for education and funding of general education institutions has been observed.