Model of company's social sustainability
Abstract
Abstract. Due to an excessive focus towards economic and environmental dimensions, sustainable development loses the essence of holisticity. Establishing long-term business success requires effective social activities which are equal importance as economic ones. In the past the tendency of businesses that were avoiding participation in active search of solutions of social problems was justified by the lack of resources and competences in the social field. However, the idea of creating a shared value has proved that solving social problems is financially beneficial for businesses. Yet the social dimension has not been defined distincly, and its content has not been clearly expressed. As a consequence, companies struggle to identify the content and tools of the social dimension themselves. The aim of this article is to create a model for the social dimension of enterprise sustainable development and to develop an indicators system available for quantitative assessment of the social dimension. The result of the research carried out was the critical evaluation of scientific publications, the content of the social dimension of sustainable development was analyzed. A hierarchical system of indicators has been developed for quantitative evaluation using Pareto's rule and a model for the social dimension of sustainable development of the company was created. Įmonėms koncentruojantis tik į ekonominę ir aplinkosauginę dimensijas darni plėtra praranda holistiškumo esmę. Efektyvi socialinė veikla yra taip pat svarbi ilgalaikei verslo sėkmei kaip ir ekonominė. Verslo vengimas įsitraukti į socialinių problemų sprendimą ilgą laiką buvo pateisinamas išteklių stoka ir kompetencijos socialinėje srityje trūkumu. Bendros vertės kūrimo idėja įrodė, kad socialinių problemų sprendimas įmonėms yra finansiškai naudingas. Socialinė dimensija nėra vienareikšmiškai apibrėžta, o jos turinys nėra aiškiai išreikštas. Todėl įmonėms sudėtinga pačioms identifikuoti socialinės dimensijos turinį ir parinkti vertinimo priemones. Šio straipsnio tikslas – sukurti įmonės darnios plėtros socialinės dimensijos modelį, padedantį įmonėms siekti darnios plėtros, identifikuoti rodiklius, parodančius socialinės darnos pasiekimo lygį. Sisteminei literatūros apžvalgai atlikti buvo naudojamos šios mokslinių straipsnių duomenų bazės: Clarivate Analytics, Scopus, ScienceDirect, Taylor & Francis, Emerald. Straipsnių atrankai buvo nustatyti tam tikri kriterijai ir ribos. Analizuoti atrinkti 2010–2018 metais publikuoti originalūs tyrimai. Socialinės dimensijos aktualumas atsispindi Darnios plėtros darbotvarkėje iki 2030 m., kurioje iš septyniolikos iškeltų tikslų šeši tiesiogiai susiję su socialinių problemų sprendimu pasaulyje. Tikslų sąrašas pradedamas įsipareigojimu panaikinti visų formų skurdą, badą, užtikrinti sveiką gyvenseną, lygiavertį kokybišką švietimą, trunkantį visą gyvenimą, pasiekti lyčių lygybę, mažinti nelygybę tarp šalių ir šalių viduje (Transforming Our World 2015). Iškeltus tikslus galima pasiekti tik bendromis visų visuomenės narių pastangomis, o įmonių indėlis šiuo metu yra nepakankamai svarus (Dyllick, Muff, 2015).[...]