Vaikas kaip miesto kūrėjas
Abstract
Kaip atrodytų miestai jeigu juos kurtų vaikai? Paprastai vaikams tenka naudotis erdvėmis, kurias yra sukūrę suaugusieji. Tačiau paties vaiko perspektyva kuriant žaidimo ir mokymosi aplinkas pritraukia dizainerių, pedagogų, architektų, menininkų, kaimynysčių animatorių dėmesį. Vis didesnio populiarumo sulaukia vaikams skirtos architektūros dirbtuvės (Lietuvoje architektūros edukacijas programas ne pirmus metus vykdo Architektūros fondas, vaikams skirtas kūrybines dirbtuves organizuoja miesto žaidimų ir tyrimų laboratorija "Laimikis.lt", Antakalnio miesto laboratorija, kitos nevysriausybinės organizacijos bei architektų biurai). Vaikai aktyviai įsitraukia ir į jų kaimynystėje esančių viešųjų erdvių vystymą (ryškūs ilgalaiko bendradarbiavimo su vaikais vystant viešąsias erdves pavyzdžiai – medinės Šnipiškės Vilniuje, Šančių rajonas Kaune).