Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorŠūmakaris, Paulius
dc.date.accessioned2024-03-29T07:37:07Z
dc.date.available2024-03-29T07:37:07Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-03-29
dc.identifier.citationŠūmakaris, P. (2024). Eco-innovation strategies in the development of internationalization [doctoral dissertation]. Vilnius Gediminas Technical University.en_US
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/153976
dc.description.abstractThe dissertation investigates the problematic and theoretical aspects of eco-innovation strategies in the context of internationalization with a particular focus on the entrance of furniture manufacturing companies to new foreign markets and the preparation for the internationalization phase. The dissertation aims to substantiate the decision-support framework for rational selection of eco-innovation strategy in the context of internationalization. The dissertation consists of an introduction, three chapters, general conclusions, a list of references, a list of the author’s publications, a summary in Lithuanian, and six annexes. The First Chapter presents the conceptualization of the four main pillars of this dissertation: eco-innovation, eco-innovation strategy, internationalization, and strategic decision-making. The chapter concludes by formulating the theoretical framework for the selection of an eco-innovation strategy in the pre-internationalization phase and a hierarchical structure of the decision problem, which serves as a starting point for empirical research. The empirical study was conducted within the Lithuanian furniture industry (NACE C31). This dissertation adopted an exploratory multiple case study approach with a positivistic philosophical paradigm as a research strategy and a mixed inquiry technique was applied, which is presented in the Second Chapter. Based on a theoretical framework and a hierarchical structure of the decision problem, the empirical research methodology with data collection tools was developed and tested through a pilot study with industry experts. For the development and empirical justification of the decision support framework, a mixed decision-making process, and a combination of MCDM methods were adopted, which include the Delphi technique, AHP, BWM, TOPSIS, and sensitivity analysis. Additionally, qualitative research was conducted to gain in-depth insight into the phenomenon under investigation. The proposed decision-support framework for the rational selection of the eco-innovation strategy in the pre-internationalization phase was applied in three real-world cases. The empirical research results of the pilot study, the practical application of the decision-support framework in multiple cases, and the qualitative research findings are presented in the Third Chapter, which is concluded with a discussion of theoretical and practical implications, limitations, and agenda for future research. The results of the dissertation have been disseminated in three articles in peer-reviewed international scientific journals that are indexed in the Clarivate Analytics Web of Science and Scopus databases and two papers in the international conference proceedings. The results were presented at four international scientific conferences in Lithuania and abroad.en_US
dc.description.abstractDisertacijoje nagrinėjami probleminiai ir teoriniai ekoinovacijų strategijų aspektai internacionalizacijos kontekste, ypatingą dėmesį skiriant gamybos įmonių patekimui į naujas užsienio rinkas bei pasiruošimo internacionalizacijai etapui. Darbo tikslas – pagrįsti sprendimų priėmimo paramos modelį, taikomą racionaliam ekoinovacijų strategijos parinkimui internacionalizacijos kontekste. Disertaciją sudaro įvadas, trys dalys, bendrosios išvados, literatūros sąrašas, autoriaus publikacijų disertacijos tema sąrašas ir šeši priedai. Pirmame skyriuje pateikiamos pagrindinės šios disertacijos koncepcijos, kurios apima ekoinovacijas, ekoinovacijų strategijas, internacionalizaciją ir strateginių sprendimų priėmimo procesą. Skyriaus pabaigoje pateikiama teorinė ekoinovacijų strategijos parinkimo įmonės pasiruošimo internacionalizacijai etape priemonė ir sprendimo priėmimo problemos, kylančios parenkant ekoinovacijų strategiją, hierarchinė struktūra, kuri yra empirinių tyrimų atspirties taškas. Empiriniai tyrimai buvo atlikti Lietuvos baldų pramonėje (NACE C31). Šioje disertacijoje taikytas kelių atvejų analizės tyrimas, grįstas pozityvistine filosofine paradigma, ir kokybinių bei kiekybinių metodų derinys, kaip empirinių tyrimų strategija, kuri pateikta antrame skyriuje. Remiantis pirmame skyriuje suformuota teorine priemone ir sprendimo problemos hierarchine struktūra, buvo parengta empirinė tyrimų metodika su duomenų rinkimo instrumentais ir išbandyta atliekant bandomąjį tyrimą kartu su pramonės ekspertais. Sprendimų priėmimo paramos modeliui kurti ir empiriškai patvirtinti buvo taikytas mišrus sprendimų priėmimo procesas ir daugiakriterių vertinimo metodų derinys, apimantis Delfi, AHP, BWM, TOPSIS ir jautrumo analizę. Papildomai, siekiant geriau suprasti tiriamą reiškinį, buvo atlikti kokybiniai tyrimai. Siūlomas sprendimų priėmimo paramos modelis, skirtas racionaliam ekoinovacijų strategijos pasirinkimui pasiruošimo internacionalizacijai etape, buvo pritaikytas trijose Lietuvos baldų pramonės vidutinio dydžio įmonėse. Bandomojo tyrimo empiriniai rezultatai, praktinio sprendimų priėmimo paramos modelio taikymo rezultatai ir kokybinio tyrimo rezultatai pateikiami trečiame skyriuje. Skyrius baigiamas diskusija, teorine ir praktine darbo reikšme, ribotumų nurodymu ir tolesnių tyrimų gairėmis. Disertacijos tema paskelbti šie moksliniai straipsniai: trys straipsniai recenzuojamuose tarptautiniuose mokslo žurnaluose, kurie yra indeksuojami Clarivate Analytics Web of Science ir Scopus duomenų bazėse, du tarptautinių konferencijų straipsniai. Disertacijoje atliktų tyrimų rezultatai pristatyti keturiose mokslinėse konferencijose Lietuvoje ir užsienyje.en_US
dc.format.extent202 p.en_US
dc.format.mediumpdfen_US
dc.language.isoenen_US
dc.titleEco-innovation strategies in the development of internationalizationen_US
dc.title.alternativeEkoinovacijų strategijos plėtojant tarptautinį versląen_US
dc.typeKnyga / Booken_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.dateAccepted2024-03-29
dcterms.issued2024-03-29
dcterms.references254en_US
dc.description.versionTaip / Yesen_US
dc.type.pubtypeETD_DR - Daktaro disertacija / Doctoral dissertationen_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Managementen_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US
dc.date.firstonline2024-03-29
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.20334/2024-007-Men_US


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą