Kūrybinio projekto moksleiviams "NETOBULAS KIEMAS" ataskaita
Abstract
Kokia urbanistinė viešoji erdvė tobula, artima mums? Kaip erdves mato
vaikai, kurie neretai jose praleidžia daugiau laiko nei suaugusieji?
VILNIUS TECH Architektūros fakulteto bendruomenė pakvietė Lietuvos
moksleivius pasidalinti jiems artimo „kiemo“ istorija ir drauge apsvarstyti:
kokių urbanistinių viešųjų erdvių mes tikimės?
Kūrybinio projekto epicentre buvo lauko erdvė, kuri moksleiviams artima:
namų ar mokyklos kiemas, aikštė, skveras, parkas, gatvė, pakrantė ar kita
erdvė, kurioje daugiausia praleidžiama laiko.
Projekte jaunuoliai galėjo žvelgti individualiai į užduoties atlikimo būdą,
pasirinkdami jiems pažįstamas priemones ir priimtiną požiūrio tašką.
Projekte dalyvavo mokiniai iš įvairių Lietuvos regionų ir savo darbais
pristatė jiems artimas erdves miestuose ir kaimuose. Vieni dalinosi vaikystės
prisiminimais, kiti džiaugėsi juntama namų šiluma, o treti apgailestavo jiems
brangių kiemų pilkuma.
Projektu siekta atkreipti mokinių dėmesį į supančią aplinką, pastatus ir
ugdyti architektūrinį sąmoningumą, kuris yra reikšmingas visapusiškai
išsilavinusiai ir empatiškai asmenybei.
Visi žmonės ir jų kūryba, mus supanti aplinka – netobuli.
Bendruomeniškumas gali būti įrankiu, padedančiu kurti dar aukštesnės
kokybės erdves, skatinančias jaustis jaukiai ir saugiai.
Leidinyje pristatoma dalis projekto dalyvių darbų, pasakojančių
NETOBULŲ Lietuvos „kiemų“ istoriją, dabartį ir ateitį.