Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorKamašauskė, Sigita
dc.date.accessioned2025-11-13T07:21:21Z
dc.date.available2025-11-13T07:21:21Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationKamašauskė, S. (2025). Ephemeral content as an instrument to convey identitary values in masstige fashion brands’ communication [Doctoral dissertation]. Vilnius Gediminas Technical University. https://doi.org/10.20334/2025-054-Men_US
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/159384
dc.description.abstractThe dissertation examines the communication of global masstige fashion brands on the Instagram social media platform and analyses how ephemeral content – Stories – communicates identitary values. The research part of the dissertation is based on the Grounded Theory strategy. The created framework extends Hall’s Encoding/Decoding Model and Katz et al.’s Uses and Gratifications Theory, and explains how a user’s position is created and how the audience interprets a message to create new meaning. The dissertation examines the relevant and growing masstige fashion brand sector and its positioning on social networks. The dissertation research reveals that consumers are active creators of meaning, seeking authentic and original content in ephemeral brand communication. The dissertation contributes to the fragmentary but much-needed academic research in the field. The dissertation consists of an introduction, three chapters, general conclusions, a list of used literature, a list of the author’s publications on the dissertation topic, a summary in Lithuanian, and one appendix. The Introduction discusses the research problem and its relevance, describes the research object, formulates the goal and objectives, describes the research methodology, and discusses the scientific novelty of the work and the practical significance of its results. At the end of the introduction, the author presents conference reports on the dissertation’s topic and structure. The First Chapter is devoted to a literature review. It introduces key concepts of the study and the relevant research in the area. It provides a theoretical overview of brand associations and presents the theoretical research problem. The Second Chapter examines the ephemeral communication of global mass prestige fashion brands on Instagram and how users decode specific visual messages. The Third Chapter proposes a conceptual model for message decoding in masstige fashion brand communication. Three articles have been published on the dissertation topic: one in a peer-reviewed scientific journal with a citation index in the Web of Science database, one in a refereed publication in the Scopus database with a citation index, and one having both indexes. Seven presentations on the dissertation topic were made at conferences in Lithuania and abroad, and the research results were presented at a seminar organised by Vytautas Magnus University.en_US
dc.description.abstractDisertacijoje nagrinėjama globalių masinio prestižo mados prekės ženklų komunikacija socialiniame tinkle Instagram ir analizuojama, kaip efemeriš-kas turinys – Stories – yra pasitelkiamas iškomunikuoti tapatybės vertybėms. Disertacijos tiriamoji dalis paremta grindžiamosios teorijos strategija, kurią taikant sukurtas teorinis modelis praplečia S. Hallo kodavimo / dekodavimo modelį ir Katzo su kolegomis panaudojimo ir atlygio teoriją. Taip pat minėtoje dalyje aiškinamas vartotojo pozicijos sukūrimo ir naujos žinutės reikšmės sukūrimo procesas. Disertacijoje nagrinėjamas aktualus ir augantis masinio prestižo mados prekių ženklų sektorius ir jo pozicionavimas socialiniuose tinkluose. Disertacijos tyrimas atskleidžia, kad vartotojai yra aktyvūs reikšmės kūrėjai ir trumpalaikiame turinyje siekia pamatyti autentišką ir originalų turinį. Disertacija prisideda prie fragmentiško, bet labai reikalingo akademinio srities tyrinėjimo. Disertaciją sudaro įvadas, trys skyriai, bendrosios išvados, naudotos literatūros ir autoriaus publikacijų disertacijos tema sąrašai, santrauka lietuvių kalba ir vienas priedas. Įvadiniame skyriuje aptariama tiriamoji problema, darbo aktualumas, aprašomas tyrimų objektas, formuluojamas darbo tikslas bei uždaviniai, aprašoma tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas, darbo rezultatų praktinė reikšmė. Įvado pabaigoje pristatomi autorės pranešimai konferencijose bei disertacijos struktūra. Pirmasis skyrius skirtas literatūros apžvalgai. Jame pristatomos esminiai konceptai ir aktualūs moksliniai tyrimai, pateikta teorinė prekių ženklų asociacijų apžvalga bei pristatoma teorinė tyrimo problema. Antrajame skyriuje tiriama pasaulinių masinio prestižo mados prekių ženklų efemeriška komunikacija socialiniame tinkle Instagram ir kaip vartotojai atkoduoja konkrečias vizualines žinutes. Trečiajame skyriuje pristatomas modelis, skirtas masinio prestižo mados prekių ženklų komunikacijos žinučių atkodavimo procesui konceptualizuoti. Disertacijos tema paskelbti 3 straipsniai: vienas – recenzuojamame mokslo žurnale, turinčiame cituojamumo rodiklį Web of Science duomenų bazėje, vienas – Scopus ir vienas – turinčiame abu šiuos citavimo rodiklius. Disertacijos tema skaityti 7 pranešimai Lietuvos ir kitų šalių konferencijose, tyrimo rezultatai pristatyti Vytauto Didžiojo universitete surengtame seminare.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.format.extent200 p.en_US
dc.format.mediumtekstasen_US
dc.language.isoenen_US
dc.titleEphemeral content as an instrument to convey identitary values in masstige fashion brands’ communicationen_US
dc.title.alternativeEfemeriškas turinys kaip priemonė perteikti tapatybės vertybėms masinės prabangos mados prekių ženklų komunikacijojeen_US
dc.typeBaigiamasis darbas / Graduation worken_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.educationLevelDaktaro laipsnis / Doctor degreeen_US
dcterms.issued2025-11-13
dcterms.references443en_US
dc.type.pubtypeETD_DR - Daktaro disertacija / Doctoral dissertationen_US
dc.contributor.supervisorSederevičiūtė-Pačiauskienė, Živilė
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and Informationen_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US
dc.date.defended2025-12-17
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.20334/2025-054-Men_US


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą