Subalansuotų vienajuosčių arkinių pėsčiųjų tiltų komponavimo ir elgsenos analizė
Abstract
Disertacijoje tiriama subalansuotų vienajuosčių arkinių pėsčiųjų tiltų laikančiųjų elementų įtempių ir deformacijų būsena. Tikslas – atlikti įrąžų ir poslinkių pasiskirstymo kombinuotojo pėsčiųjų tilto laikančiuose elementuose analizę ir parengti subalansuotos konstrukcijos komponavimo inžinerinę metodiką. Analitinis tyrimas taikant inžinerinę metodiką parodė įtempto kabamojo elemento taikymo kombinuotoje tilto konstrukcijoje galimybes ir apibūdino įrąžų bei poslinkių pasiskirstymą laikančiuose elementuose. Atlikta geometriškai netiesinė tilto elgsenos analizė taikant BEM atskleidė naujos subalansuotos plieninės konstrukcijos elgseną bei įtempių ir deformacijų būvį veikiant skirtingoms statinėms vertikalioms ir sunkio apkrovoms bei temperatūros poveikiams. The dissertation investigates the state of stresses and strains of balanced, stressed ribbon-arc pedestrian bridge load-bearing elements. The aim is to analyse stress and displacement distribution in the load-bearing elements of a combined pedestrian bridge and develop an engineering methodology to arrange a balanced structure. An analytical study using engineering methodology showed the possibilities of applying a stressed ribbon element in the combined bridge structure and described the distribution of stresses and displacements in the load-bearing parts. Furthermore, a geometrically nonlinear analysis of the bridge behaviour using FEM revealed the behaviour of a new balanced steel structure and the state of stresses and strains under static vertical and gravitational loads, also temperature effects.