Orlaivio būsenos valdymo sistemos pritaikymas lėktuvo likusio naudingo tarnavimo laiko nustatymui
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe įgyvendinamas orlaivio „Cessna T182T“ likusio naudingo tarnavimo laiko nustatymas. Skaičiavimai vykdomi analizuojant avionikos sistemos „Garmin G1000“ kaupiamus skrydžio parametrų duomenis, konkrečiai – orlaivio vibracijas lėktuvo vertikaliosios ašies kryptimi. Tyrimas atliekamas programinės įrangos „Matlab“ įskiepio „Predictive Maintenance Toolbox“ aplinkoje. Atlikus duomenų analizę ir pritaikius eksponentinį degradacijos modelį, nustatomas orlaivio likęs naudingo tarnavimo laikas. Siekiant įvertinti skaičiavimų tikslumą, gavus rezultatus, vykdoma prognostikos charakteristikų analizė. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, literatūros analizė, metodologija, orlaivio „Cessna T182T“ likusio naudingo tarnavimo laiko nustatymas, išvados ir rekomendacijos, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 68 p. teksto be priedų, 26 iliustracijos, 7 lentelės, 59 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. The Master’s thesis analyzes the process of Remaining Useful Life estimation of a general aviation aircraft Cessna T182T. Aircraft vibration data along the vertical axis from Garmin G1000 avionics suite data logs are analyzed both in time and frequency domain. The estimation of Remaining Useful Life of an aircraft is accomplished with the help of MATLABs Predictive Maintenance Toolbox add-in. After analyzing flight data logs, an exponential degradation model is employed to determine the Remaining Useful Life. To assess the accuracy of the results, prognostics performance analysis is performed. Structure: introduction, literature review, methodology, Cessna T182T Remaining Useful Life estimation, conclusions and suggestions, references. Thesis consists of: 68 p. text without appendixes, 26 pictures, 7 tables, 59 bibliographical entries. Appendixes included.