Urbanizuotose teritorijose įrengtų žiedinių sankryžų laidumo tyrimas ir vertinimas
Abstract
Žiedinės sankryžos dažniausiai naudojamos įvairaus dydžio sankryžų eismo valdymui, organizuotai skirstant mažo ar vidutinio eismo srautus. Modernių žiedinės sankryžų populiarumą Europoje ir kitos pasaulio valstybėse lėmė tai, kad tinkamai panaudotos jos sumažina eiles, padeda reguliuoti greitį, yra saugesnės už įprastas sankryžas ir todėl gali užtikrinti efektyvų važiavimą sankryžose. Šiame baigiamajame magistro darbe vertinamos vienos eismo juostos keturšalės labai mažos ir mažos žiedinės sankryžos. Naudojant mikromodeliavimo programinę įrangą „PTV Vissim“ buvo sudaryti 18 m, 25 m ir 40 m išorinio skersmens žiedinių sankryžų modeliai. Taikant imitacinį modeliavimą – įvertinti ir palyginti žiedinių sankryžų funkcionavimo rodikliai pagal sankryžos dydį ir pasirenkamus išvažiavimus. Iš viso atlikti 189 imitaciniai modeliavimai t. y. 3 skirtingos sankryžos vertinamos pagal: 9 apkrovos derinius (800, 1200, 1600, 2000, 2400, 2800, 3200, 4000, 4800), 7 posūkių derinius (33D/33T/33K; 100D/0T/0K; 0D/100T/0K; 0D/0T/100K; 50D/25T/25K; 25D/50T/25K; 25D/25T/50K). Darbą sudaro: įvadas, trys skyriai, išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 50 p. teksto be priedų, 39 paveikslai, 2 lentelės, 19 literatūros šaltinių. Pridedami darbo priedai. Roundabouts are most commonly used for traffic management at intersections of all sizes, with an organized distribution of low to medium traffic flows. The popularity of modern roundabouts in Europe and the rest of the world has been due to the fact that when used properly, they reduce congestions, help regulate speed, are safer than conventional intersections and can therefore ensure efficient driving at intersections. In this final master's thesis, very small and small roundabouts with four exits and one traffic lane are evaluated. Models of roundabouts with an outside diameter of 18 m, 25 m and 40 m were developed using PTV Vissim micromodeling software. Using simulation, the performance indicators of roundabouts according to the size of the intersection and the selected exits were evaluated and compared. A total of 189 simulations were performed for 3 different roundabouts: 9 capacity combinations (800, 1200, 1600, 2000, 2400, 2800, 3200, 4000, 4800), 7 turn combinations (33D / 33T / 33K; 100D / 0T / 0K; 0D / 100T / 0K ; 0D / 0T / 100K; 50D / 25T / 25K; 25D / 50T / 25K; 25D / 25T / 50K).