Biodujomis veikiančio kibirkštinio uždegimo variklio ekologinių ir energinių rodiklių gerinimas
Santrauka
Biodujos yra potenciali iškastinės kilmės degalų ir aplinkos taršos mažinimo priemonė, apimanti atliekų tvarkymą, alternatyvių degalų gamybą ir naudojimą, trąšų ir elektros gamybą. Biodujos gali pakeisti dalį iškastinės kilmės de-galų, naudojamų transporto bei energijos šakose, ir sumažinti bendrą šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją. Siekiama įvertinti biodujų potencialą ir pritaikymą vidaus degimo varikliuose, suplanuoti ir atlikti kibirkštinio uždegimo variklio, veikiančio biodujomis ir biodujų bei vandenilio mišiniais, eksperimentiniai bandymai. Bandymų metu biodujos tirtos trijuose skirtinguose varikliuose, keičiant reguliavimo ir apkrovos charakteristikų parametrus. Skaitinio modeliavimo metu įvertinti degimo proceso parametrai, eksperimentinių bandymų duomenys praplėsti modeliavimo rezultatais. Biogas is a potential solution to reduce the usage of fossil fuels and related pol-lution by alternative fuels, waste management, fertilizers, and electricity gen-eration. It can replace some of the fossil fuels used in the transport and energy sectors and reduce global greenhouse gas emissions. The dissertation aimed to evaluate the potential and suitability of biogas for use in an internal combus-tion engine, to plan and perform a spark-ignition engine working on biogas and biogas-hydrogen mixtures research and to analyze the combustion process. Bi-ogas was tested in three different spark-ignition engines at different parameters of load and control characteristics. The numerical modeling evaluated the combustion process parameters and the experimental test data was supple-mented with the modeling results.