Automobilių keliuose diegiamų inžinerinių greičio reguliavimo ir kontrolės priemonių veiksmingumo eismo saugumui įvertinimo modelis
Abstract
Disertacijoje nagrinėjamas inžinerinių greičio reguliavimo ir kontrolės priemonių veiksmingumas eismo saugumo užtikrinimui. Disertacijos tikslas – didinti eismo saugumą sudarant vidutinio greičio matavimo sistemos veiksmingumo eismo saugumui įvertinimo modelį, apimantį inžinerinių priemonių poveikį, ir pasiūlant ekonomiškai pagrįstą strategiją Lietuvos magistraliniams keliams. Disertaciją sudaro įvadas, keturi skyriai, bendrosios išvados, naudotos literatūros ir autoriaus publikacijų disertacijos tema sąrašai ir aštuoni priedai. Įvadiniame skyriuje aptariama tiriamoji problema, darbo aktualumas, aprašomas tyrimų objektas, formuluojamas darbo tikslas bei uždaviniai, aprašoma tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas, darbo rezultatų praktinė reikšmė, ginamieji teiginiai. Įvado pabaigoje pristatomos disertacijos tema autoriaus moksliniuose leidiniuose paskelbtos publikacijos ir pranešimai konferencijose bei disertacijos struktūra. Pirmame skyriuje pateikiama greičio įtakos eismo saugumui bei inžinerinių greičio reguliavimo ir kontrolės priemonių veiksmingumo mokslinių tyrimų analizė. Skyriaus pabaigoje formuluojamos išvados ir tikslinami disertacijos uždaviniai. Antrajame skyriuje nustatyti ir susisteminti inžinerinių greičio reguliavimo ir kontrolės priemonių veikimo atkarpų ilgiai bei susis-temintos priemonių taikymo sąlygos. Sudarytas vidutinio greičio matavimo sistemos veiksmingumą eismo saugumui įvertinantis teorinis modelis ir pateikti modelio taikymo principai. Trečiajame skyriuje, taikant daugiakriterinius tyrimus, nustatyti inžinerinių greičio reguliavimo ir kontrolės priemonių reikšmingumai avaringumo sumažėjimui. Atlikti vidutinio greičio ir vidutinio greičio matavimo sistemos eksperimentiniai tyrimai Lietuvos automobilių keliuose. Ketvirtajame skyriuje, pagal sudarytą vidutinio greičio matavimo sistemos veiksmingumo įvertinimo modelį, parinkti Lietuvos valstybinės reikšmės magistralinių ir krašto kelių ruožai sistemos įrengimui. Sudaryti vidutinio greičio matavimo sistemos strategijos įgyvendinimo variantai bei atliktas jų ekonominis vertinimas. Pagal eksperimentinių tyrimų rezultatus pateiktos rekomendacijos vidutinio greičio matavimo sistemos taikymui. Disertacijos tema paskelbti 9 moksliniai straipsniai: keturi – mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Thomson ISI Web of Science duomenų bazę, vienas – periodiniame recenzuojamame mokslo leidinyje, trys – ISI Proceedings duomenų bazės leidiniuose, vienas – recenzuojamoje tarptautinės konferencijos medžiagoje. Disertacijos tema perskaityti 4 pranešimai Lietuvos bei kitų šalių mokslinėse konferencijose. The efficiency of engineering speed regulation and control means for the assurance of traffic safety is being analysed in the thesis. The aim of the thesis is to increase road safety by developing a model for the evaluation of safety impact of the average speed enforcement system, involving the impact of engineering measures, and to suggest the economically-justified strategy for main roads of Lithuania. The dissertation consists of introduction, 4 chapters, conclusions, the list of references, the list of publications by the author on the topic of the dissertation, summary in English and 8 annexes. The introduction reveals the investigated problem, importance of the thesis and the object of research and describes the purpose and tasks of the thesis, research methodology, scientific novelty, the practical significance of results examined in the paper and defended statements. The introduction ends in presenting the author’s publications on the subject of the defended dissertation, offering the material of made presentations in conferences and defining the structure of the dissertation. Chapter 1 presents research analysis of speed impact on road safety and efficiency of traffic calming and speed control measures. At the end of the chapter, conclusions are drawn and the tasks for the dissertation are reconsidered. There have been determined and systematized engineering speed regulation and functioning lengths of control means as well as conditions of means application have been systematized in Chapter 2. Theoretical model has been made to assess the efficiency of average speed enforcement system to traffic safety and application principles of a model have been provided. Significances of engineering speed regulation and control means by applying multiple research have been determined for the reduction of accidents in Chapter 3. Experimental researches of average speed and average speed enforcement system have been carried out on Lithuanian roads. In Chapter 4, Lithuanian national significance sections of the main and district roads were selected for the system installation by the estimation model of average speed enforcement system‘s efficiency. Implementation options of average speed enforcement system’s strategy and its economic estimation were carried out. Recommendations for the application of average speed enforcement system have been presented under experimental research results. 9 articles focusing on the subject of the discussed dissertation are published. Four articles are in scientific journals, involved into Thomson ISI Web of Science database. One article is in periodical peer reviewed science journal, three articles are in ISI Proceedings database publications. One article is in material reviewed during international conference. Four presentations on the subject have been given in conferences at national and international level.