Show simple item record

dc.contributor.authorČesnauskis, Mindaugas
dc.date.accessioned2023-09-18T08:53:54Z
dc.date.available2023-09-18T08:53:54Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/108385
dc.description.abstractAmong the sources of pollution at sea, oil outflow from tankers during the accident, poses the biggest threat to the marine environment. Estimated probabilities of oil outflow event caused by tanker accident in different regions of the sea area, as well as calculated expected oil outflow, may provide a solid basis for optimal design of pollution combating means, it’s expeditious deployment in case of tanker accident. However methods which are currently used for such evaluations are not sufficiently effective, in some cases they does not adequately account all crucial factors relevant for certain sea areas, in particular for those where intensity of tanker traffic is not high and statistical accident rate is low. The dissertation provides with investigation of possibilities of prognosis of accidental oil outflow parameters. Theoretical assumptions for reduction of probability of oil outflow event from tanker as well as for minimization of consequences of tanker accident are proposed in the dissertation.eng
dc.description.abstractDidžiausia tiesioginė žala jūrinei aplinkai bei netiesioginė žala pakrantės valstybių ekonomikai padaroma tanklaivių avarijų metu, kada į aplinką išsilieja dideli kiekiai gabenamo krovinio. Reagavimo į taršą jūroje sistemų projektavimas, operatyvus jų panaudojimas likviduojant tanklaivių avarijų padarinius, siejamas su patikimomis bei operatyviomis tanklaivių avarijų ir jų sukeliamos taršos parametrų prognozėmis. Egzistuoja problema, kad šiuo metu naudojami prognozavimo metodai yra nepakankamai efektyvūs, jais dažnai nevisiškai įvertinami avarinių naftos išsiliejimų incidentų tikimybę bei mastus įtakojantys veiksniai, ypač kada šie metodai taikomi konkretiems laivybos rajonams, kuriuose tanklaivių eismas nėra intensyvus ir tanklaivių avarijos yra itin retos. Disertacijoje tiriamos avarinį naftos išsiliejimą iš tanklaivio apibūdinančių parametrų prognozavimo galimybės. Suformuluojamos teorines prielaidos avarinio naftos išsiliejimo incidento tikimybei sumažinti, bei tanklaivio avarijų padarinių mastams sušvelninti.lit
dc.formatPDF
dc.format.extent24 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.rightsNeprieinamas
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:1765678/datastreams/ATTACHMENT_1765684/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:1765678/datastreams/MAIN/content
dc.titleImpact of Tankers’ Constructive Characteristics and Operational Conditions on Accidental Oil Outflow Probability and Scale
dc.title.alternativeTanklaivių konstrukcijos ypatybių ir eksploatacijos sąlygų įtaka avarinių naftos išsiliejimų tikimybei ir mastams
dc.typeDaktaro disertacijos santrauka / Doctoral dissertation summary
dc.type.pubtypeETD_DR_S - Daktaro disertacijos santrauka / Doctoral dissertation abstract
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltOperatyvus naftos išsiliejimo įvertinimas
dc.subject.lttanklaivio avarija
dc.subject.ltnaftos išsiliejimo tikimybė
dc.subject.ltLietuvos atsakomybės jūros rajonas
dc.subject.enExpeditious evaluation of oil outflow
dc.subject.entanker accident
dc.subject.enoil outflow probability
dc.subject.enLithuanian responsibility sea area
dc.publisher.nameLithuanian Academic Libraries Network (LABT)
dc.publisher.cityKaunas
dc.identifier.elaba1765678


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record