Krovininių automobilių stabdžių įtaisų techninės būklės įtaka stabdymo efektyvumui
Abstract
Baigiamajame darbe nagrinėjama krovininių automobilių stabdžių įtaisų techninės būklės įtaka stabdymo efektyvumui. Natūrinių bandymų metu išmatuotas dviejų pasirinktų skirtingų gamybos metų krovininių automobilių stabdžių efektyvumas bandant ritininiu stabdžių stendu ir matuojant lėtėjimo pagreitį decelerometru. Išsamiai pateikiami krovininių automobilių staigiojo stabdymo drėgnos, horizontalios asfalto dangos atkarpoje natūrinių bandymų rezultatai su stabdžių sistemos gedimais ir su tvarkinga stabdžių sistema. Nustatomi koreliaciniai ryšiai tarp stabdymo efektyvumo ir stabdymo kelio. Pabaigoje pateikiamos išvados. Darbą sudaro 8 dalių: įvadas, literatūros šaltinių ir pasaulinės patirties analizė, problemos formulavimas, darbo tikslas ir uždaviniai, eksperimentiniai bandymai, eksperimentinių bandymų eiga ir rezultatai, išvados ir rekomendacijos, literatūra ir kiti šaltiniai, priedai. Darbo apimtis – 62 p. teksto be priedų, 29 pav., 17 lent., 13 bibliografinių šaltinių, 15 interaktyvių šaltinių. Priedai pateikti darbo pabaigoje. The Master Thesis describes the examination of lorry brake devices technical state influence on braking efficiency. Brake efficiency measured in-kind experiments on roller brake testing bench and using decelerometer for two selected different age ride-on lorries. Details for kind of test results with the brake system malfunction and the brake system in working order for lorries emergency braking on wet and horizontal section of the asphalt are provided. Correlation between the brake system performance and the braking distance is determined. Finally, basic conclusions are given. The work consists of 8 parts: introduction, literature and world experience analysis, formulation of the problem, the aim and objectives, experimental tests, the process of the experimental tests and results, the conclusions and recommendations, literature and other sources, annexes. Size of work – 62 p. text without annexes, 29 figures, 17 tables, 13 bibliographic entries, 15 interactive sources. Annexes presented at the end.