Traukos riedmenų energijos efektyvumo tyrimas
Santrauka
Baigiamajame darbe išanalizuotos energijos naudojimo geležinkelio traukos riedmenims galimybės. Išnagrinėta Lietuvos geležinkelių traukos riedmenų energetinė sistema. Atlikta prekinio šilumvežio „Siemens ER20 CF“ ir elektrovežio VL80K traukos energijos sąnaudų lyginamoji analizė. Ištirta šilumvežio ir elektrovežio traukos energijos sąnaudų priklausomybė nuo sąstato masės, ašinės apkrovos, traukinio vidutinio greičio, kelio profilio. Atlikta ekonominė analizė, nustatytas elektrovežio VL80K ekonominis efektas pagal sutaupytą energijos kiekį, lyginant su šilumvežiu „Siemens ER20 CF“. Nustatyta parinktų ruožų elektrifikacijos išlaidos bei atsipirkimo laikas pagal elektrovežio sutaupytos energijos kiekį. Išnagrinėta informacija apibendrinta išvadomis ir pasiūlymais, pateiktas literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 81 p. teksto be priedų, 34 iliustr., 25 lent., 21 bibliografinių šaltinių . Atskirai pridedami darbo priedai. The paper analyzes the opportunities of the energy consumption of railway locomotives. The paper investigates the Lithuanian railway traction power grid. A comparative analysis of the traction energy consumption of locomotive „Siemens ER20 CF“ and electric locomotive VL80K is done. The traction consumption’s dependence on the train mass, the axial load, the average train speed, track profile of diesel and electric lokomotives is investigated. The economic analysis has been carried out, which determines the economic effect of the electric lokomotive with regard to the saved energy amount as compared to locomotive „Siemens ER20 CF“. The cost and payoff time of electrification for selected sections were found based on the energy savings of electric locomotive. The volume of the paper is 81 pages, excluding appendices, 34 illiustrations., 25 tables, 21 bibliography entries. The appendices are given separetely.