• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Magistrų darbai / Master theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Magistrų darbai / Master theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kelionių agentūrų sektoriaus interneto svetainės kūrimo modelis

View/Open
Interneto svetaines kurimo modelis.pdf (2.388Mb)
Date
2009
Author
Palevičiūtė, Dovilė
Metadata
Show full item record
Abstract
Baigiamajame magistro darbe „Kelionių agentūrų sektoriaus interneto svetainės kūrimo modelis“ analizuojamos elektroninio verslo, rinkodaros ir informacinių technologijų sąsajos, elektroninio verslo taikymo galimybės ir jo formos. Tiriami interneto svetainės požymiai ir vartotojų požiūriui įtakos turintys interneto svetainių kriterijai ir jų modeliai. Vertinant dabartinę ekonomikos padėtį, atliekama Lietuvos kelionių agentūrų sektoriaus analizė, šio sektoriaus padėtis ir problemos. Ištirtos lankytojų preferencijos bei požiūriai į interneto svetaines, išnagrinėti elgsenos motyvai lankantis svetainėse, išsiaiškinti veiksniai/kriterijai lemiantys kelionių agentūros svetainės pasirinkimą. Parengtas interneto svetainės kūrimo modelis kelionių agentūrų sektoriaus įmonėms. Darbą sudaro: įvadas, teorinė dalis, praktinė dalis, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 60 p. teksto be priedų, 23 iliustr., 14 lent., 34 bibliografiniai šaltiniai.
 
In degree work „The model of website design for travel agencies sector“ interfaces of e. business, marketing and information technology, applications and forms of e. business are analyzed. Features of the website, criteria and models of websites having an impact on consumer attitudes are investigated. In assessing the current economic situation, analysis of Lithuanian travel agencies sector situation and problems are executed. Attitudes and preferences of visitors to the websites, the behavior of the reasons for visiting the sites are examined, the factors/criterion for determining the travel agencies site selection are defined. The model of website design for travel agencies sector is formed. Structure: introduction, a theoretical part, a practical part, conclusions, the list of literature. Thesis consists of: 60 p. text without appendixes, 23 pictures, 14 tables, 34 bibliographical entries.
 
Issue date (year)
2009
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/108964
Collections
  • Magistrų darbai / Master theses [2734]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister