• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Magistrų darbai / Master theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Magistrų darbai / Master theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Žiniasklaidos reikšmė Lietuvos mados industrijai XXI a

View/Open
NJ kvko fm magistro darbas.pdf (35.97Mb)
Date
2013
Author
Juralevič, Natalija
Metadata
Show full item record
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos mados pateikimo Lietuvos žiniasklaidoje problemos. Išnagrinėti pagrindiniai komunikavimo kanalai ir reikšmės, kurios yra kuriamos žiniasklaidos priemonėmis ir siejamos su mados industrija Lietuvoje. Apžvelgiama mados raida XXIa. Lietuvoje ir informacijos apie madą pateikimas medijose. Analizuojama komunikacija per reklamą, vartotojiškumas, tapatybės kūrimas, iškeliama Lietuvos žurnalistų nekompetetingumo problema. Taip pat atliktas tyrimas, kuris parodo požiūrį į asmenis, siejamus su Lietuvos mados kultūrą. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, Visuomenės santykis su mada, Mada žiniasklaidoje ir mados žiniasklaida, Požiūris į Lietuvos madą žiniasklaidoje, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 47 p. teksto be priedų, 27 iliustr., 3 lentelės, 3 grafikai, 64 bibliografiniai šaltiniai ir 1 filmas. Atskirai pridedami darbo priedai.
 
The final Master's Thesis examins problems that are caused by the way Lithuanian media represents fashion. Reviewed the main communication channels and meanings that are being created by media and associated with the fashion industry in Lithuania. Also overviewed fashion development in the twenty-first century in Lithuania and how information about fashion is represented in media. Analyzed communication through advertising, consumerism, identity development, raised problem about unqualified Lithuanian Journalists in this field. There is also a case study that shows the attitude of people associated with the Lithuanian fashion culture. The paper consists of six parts: introduction, Relations between society and fashion, Fashion in the media and fashion media, Fashion-conscious approach to the Lithuanian media, conclusions and references. The volume of this work - 47 pages of text, 27 illustrations, 3 tables, 3 graphs, 64 references, and 1 movie. Appendixes.
 
Issue date (year)
2013
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/109014
Collections
  • Magistrų darbai / Master theses [2734]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister