• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Magistrų darbai / Master theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Magistrų darbai / Master theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Automobilio judėjimo posūkyje tyrimas

View/Open
Kristinos Kemzuraites magistrinis.pdf (24.60Mb)
Date
2011
Author
Kilikevičienė, Kristina
Metadata
Show full item record
Abstract
Šiame magistro darbe nagrinėjamas automobilio judėjimas posūkyje ant skirtingų kelio dangų: snieguotos su asfalto provėžomis, slidžios suvažinėto sniego, šlapio asfalto ir sauso asfalto. Apžvelgiama literatūra, susijusi su automobilių skersiniais ir išilginiais pagreičiais, automobilių judėjimo dinamika. Eksperimentinėje dalyje pateikiami automobilių skersinių pagreičių grafikai. Tiriamojoje dalyje naudojama matavimo įranga „XL Meter Pro Gamma“. Atliktas modeliavimas kompiuterine programa PC CRASH ir pateikti rezultatai. Nagrinėjamas pagreičių dydis ir automobilio stabilumas priklausomai nuo judėjimo greičio tame kelio posūkyje. Remiantis gautais rezultatais pateikiamos išvados. Darbą sudaro įvadas ir 9 skyriai. Pabaigoje pateiktos išvados ir literatūros šaltiniai.
 
In this final Master’s paper work the movement of the car on a curve on a different road surfaces (snowy with asphalted ruts, slippery, wet and dry asphalt) has been analyzed. The literature related to the lateral and longitudinal vehicle acceleration, vehicle movement dynamics has been reviewed. The experimental facts of the vehicle lateral acceleration are given in graphical charts. It has been used a measurement equipment „XL Meter Pro Gamma“ in the exploratory part of the final work. Computer modelling has been done with computer program PC CRASH and the results have been given in this work. Acceleration values and stability of automobile depending on the speed in a curve have been analyzed. The findings has been given based on the results. This final Master’s paper work consist of introduction and nine sections. Findings and literature have been given in the final part.
 
Issue date (year)
2011
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/109128
Collections
  • Magistrų darbai / Master theses [2734]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister