Didelio avaringumo ruožų klasifikavimas ir kelių tinklo saugumo lygių Lietuvoje nustatymas
Abstract
Šis darbas aktualus įgyvendinant Europos parlamento ir Tarybos priimtoje direktyvoje 2008/96/EB numatytas procedūras, kurias visos ES šalys narės turi parengti iki 2011 m. gruodžio 19 d. Darbe analizuojamas kelių iš direktyvoje numatytų procedūrų – didelio avaringumo ruožų klasifikavimas ir tinklo saugumo lygių nustatymas – įgyvendinimo procesas. Tuo tikslu atliekama avaringumo situacijos analizė Lietuvos ir Europos Sąjungos šalių automobilių keliuose, analizuojama Lietuvoje parengta padidinto avaringumo ruožų nustatymo metodika bei lyginama su šiuo metu rengiamu Lietuvos valstybinės reikšmės automobilių kelių tinklo saugumo lygių nustatymo ir eismo įvykių prognozavimo modeliu. Palyginamosios analizės būdu buvo išsamiai nagrinėjamas kelias Nr.141 Kaunas – Jurbarkas – Šilutė – Klaipėda, remiantis abiem metodais minėtas kelias suskirstytas į homogeninius ruožus ir keliems iš jų atliekamas kelių saugumo patikrinimas pagal šiuo metu Lietuvoje galiojantį šios procedūros aprašą. Darbo pabaigoje pateikiamos išvados ir rekomendacijos bei naudotos literatūros sąrašas. This work is relevant by implementing the procedures of the European Parliament and Council Directive 2008/96/EC of to which all EU member states must draw up in 2011 19th of December. The paper analyzes several of the procedures covered by the Directive - ranking of high accident concentration sections, network safety ranking in Lithuania and their implementation process. By this goal, the accident situation analysis is carried out in Lithuanian and the European Union member states roads. Also the prepared in Lithuania methodology of increased accident rate sections is analyzed and compared with the currently prepared Lithuanian state roads’ network safety ranking and accident prediction model. Comparative analysis method was used to examine the road Nr.141 Kaunas - Jurbarkas - Šilutė - Klaipėda, on the basis of the two methods mentioned road is divided to several homogeneous sections and to some of them road safety inspections are carried out in accordance with currently valid Lithuanian description of the procedure. Conclusions, recommendations and list of references are shown at the end of the thesis.