Automobilių kelių asfaltbetonio dangos eksploatacinių rodiklių leistinųjų verčių pagrindimas
Abstract
Reziumė Disertacijos tikslas – nustatyti Lietuvos automagistralių asfaltbetonio (AB) dangos lygumo, suirties masto bei funkcionavimo trukmės rodiklių, taip pat dan-gos asfaltbetonio fizinių bei mechaninių rodiklių leistinąsias vertes ir jo kompo-nentinės sudėties rodiklių racionalias vertes. Sprendžiami šie pagrindiniai užda¬viniai: išanalizuoti automobilių kelių AB dangos savybes bei būklę veikiančius veiksnius, pagrįsti automagistralių AB dangos lygumo, suirties masto ir funkcio-navimo trukmės rodiklių leistinąsias vertes, taip pat viršutinio dangos sluoksnio asfaltbetonio komponentinės sudėties rodiklių racionalias vertes ir fizinių bei me-chaninių rodiklių pagal Maršalą ir sutankinimo koeficiento leistinąsias vertes. Disertaciją sudaro įvadas, keturi skyriai, rezultatų apibendrinimas, naudotos literatūros ir autoriaus publikacijų disertacijos tema sąrašai ir 4 priedai. Įvade aptariama tiriamoji problema, darbo aktualumas ir tyrimų objektas, darbo tikslas bei uždaviniai, tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas, darbo rezultatų praktinė vertė ir ginamieji teiginiai. Pirmajame skyriuje išnagrinėti įvairių šalių mokslininkų atlikti automobilių kelių AB dangos ir dangos asfaltbetonio būklės ir savybių tyrimai. Antrajame skyriuje pateikti teoriniai tyrimai AB dangos ir dangos asfalt¬betonio būklei bei savybėms ir jo sudėties ir savybių siečiai nustatyti. Trečiajame skyriuje pristatyti tyrimai AB dangos būklės bei savybių nusta-tymo metodikai patobulinti. Pateikti dangos būklės ir lygumo ir dangos asfaltbe-tonio sudėties bei fizinių ir mechaninių rodiklių sieties tyrimai. Ketvirtajame skyriuje pasiūlytos automagistralių dangos lygumo, suirties masto bei funkcionavimo trukmės ir jos viršutinio sluoksnio AB fizinių bei me-chaninių rodiklių pagal Maršalą ir tankio koeficiento leistinosios vertės. Disertacijos tema paskelbta 11 mokslinių straipsnių: du – žurnaluose, esan-čiuose Mokslinės informacijos instituto Thomson ISI Web of Science sąraše, du – recenzuojamuose periodiniuose mokslo leidiniuose, šeši – tarptautinių konferen-cijų ir seminarų medžiagoje, vienas – Lietuvos konferencijos medžiagoje. Diser-tacijos tema perskaityti 7 pranešimai Lietuvos ir kitų šalių mokslinėse konferencijose bei seminaruose. Abstract The dissertation is aimed at the establishment of permissible values of roughness, degree of disintegration and service life of asphalt-concrete (AC) pavement of Lithuanian motor roads and physical and mechanical properties of asphalt-concrete in pavements as well as rational values of its componential com-position. The following main tasks were fulfilled: analysis of the factors affecting the properties and condition of AC pavement of motor roads; validation of per-missible values of roughness, degree of disintegration and service life of AC pavement of motor roads as well as rational values of componential composition of the wearing course of AC pavement and permissible values of physical and mechanical properties according to Marshall and density coefficient. The dissertation is composed of introduction, four sections, generalization of results, list of references and author’s publications and 4 addenda. Introduction describes the investigated problem, topicality of research work, aim and task of research, research methodology, scientific novelty, practical im-portance of obtained results and the defended propositions. Section one contains an overview of researches of foreign authors dealing with the condition and properties of AC pavement of motor roads. Section two gives individual theoretical investigations dealing with the con-dition and properties of AC pavement of motor roads and AC in pavements and analysis of correlation dependence between the componential composition of AC and its properties. Section three introduces the results of investigations devoted to improvement of the methods for determining the condition and properties of AC pavement. It also contains the results obtained by analysis of the condition and roughness of AC pavement, componential composition of AC in pavements correlation de-pendence of physical and mechanical properties of AC. Section four includes the recommended permissible values of the roughness, level of disintegration and service life of AC pavements, physical and mechanical indices of the wearing course of AC according to Marshal and density coeffi-cients. The subject of the present dissertation has been discussed in 11 scientific ar-ticles: two in scientific journals included in the Thompson ISI Web of Science, two in the reviewed periodical scientific publications, six in proceedings of inter-national conferences and seminars, and one in the proceedings of the conference held in Lithuania. The research results of the present dissertation were reported in 7 presentations at international et other scientific conferences and seminars.