• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Magistrų darbai / Master theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Magistrų darbai / Master theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Orlaivių skrydžių planavimo taikant i4D tyrimas

View/Open
Galutinis MB Ilona Kulešo elaba.pdf (2.281Mb)
Author
Kulešo, Ilona
Metadata
Show full item record
Abstract
Šiame baigiamajame magistro darbe yra nagrinėjamas orlaivių skrydžių planavimas. Daugiausia dėmesio skiriama skrydžio planų pasikeitimams bei veiksniams, kurie tam turi įtakos. Pagrindinės darbo kryptys: išanalizuoti vykdomus oro erdvės optimizavimo projektus bei I4D trajektorijos koncepcijos privalumus ir sudaryti sistemos kompiuterinį modelį, įvertinant meteorologines sąlygas ir kitas kliūtis, bei parinkti orlaivių atvykimo laiką. Išanalizavus modelio rezultatus padarytos išvados, kad orlaivių suvaržymas laike leidžia jiems sklandžiai nutūpti priartėjus prie oro uosto nesudarant papildomų orlaivių užlaikymų ore. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, I4D oro erdvės literatūros apžvalga, oro eismo srauto paskirstymo metodika, oro eismo srauto paskirstymo analizė ir rezultatai, išvados ir rekomendacijos, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 48 p. teksto be priedų, 1 priedas, 8 iliustr., 18 lent., 38 literatūros šaltiniai.
 
This master thesis analize aircraft flight planning. The focus is on changes in flight plans and the factors that influence it. The main directions of the work were to analyze the ongoing airspace optimization projects and the advantages of the I4D trajectory concept and to create a system computer model for meteorological conditions and other obstacles, and to select the arrival time for aircraft. After analyzing the results of the model, it was concluded that restraining aircraft in time allows aircraft to land smoothly when the airport arrives without additional aircraft delays in the air. Structure: introduction, I4D airspace literature review, air traffic distribution methodology, air traffic distribution analysis and results, conclusions and recommendations, conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 48 p. text without appendixes, 1 appendix, 8 pictures, 18 tables, 38 bibliographical entries.
 
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110550
Collections
  • Magistrų darbai / Master theses [2734]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister