Orlaivių skrydžių planavimo taikant i4D tyrimas
Santrauka
Šiame baigiamajame magistro darbe yra nagrinėjamas orlaivių skrydžių planavimas. Daugiausia dėmesio skiriama skrydžio planų pasikeitimams bei veiksniams, kurie tam turi įtakos. Pagrindinės darbo kryptys: išanalizuoti vykdomus oro erdvės optimizavimo projektus bei I4D trajektorijos koncepcijos privalumus ir sudaryti sistemos kompiuterinį modelį, įvertinant meteorologines sąlygas ir kitas kliūtis, bei parinkti orlaivių atvykimo laiką. Išanalizavus modelio rezultatus padarytos išvados, kad orlaivių suvaržymas laike leidžia jiems sklandžiai nutūpti priartėjus prie oro uosto nesudarant papildomų orlaivių užlaikymų ore. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, I4D oro erdvės literatūros apžvalga, oro eismo srauto paskirstymo metodika, oro eismo srauto paskirstymo analizė ir rezultatai, išvados ir rekomendacijos, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 48 p. teksto be priedų, 1 priedas, 8 iliustr., 18 lent., 38 literatūros šaltiniai. This master thesis analize aircraft flight planning. The focus is on changes in flight plans and the factors that influence it. The main directions of the work were to analyze the ongoing airspace optimization projects and the advantages of the I4D trajectory concept and to create a system computer model for meteorological conditions and other obstacles, and to select the arrival time for aircraft. After analyzing the results of the model, it was concluded that restraining aircraft in time allows aircraft to land smoothly when the airport arrives without additional aircraft delays in the air. Structure: introduction, I4D airspace literature review, air traffic distribution methodology, air traffic distribution analysis and results, conclusions and recommendations, conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 48 p. text without appendixes, 1 appendix, 8 pictures, 18 tables, 38 bibliographical entries.