• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Daktaro disertacijos ir jų santraukos / Doctoral dissertations and their summaries
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Daktaro disertacijos ir jų santraukos / Doctoral dissertations and their summaries
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dyzelinių variklių, dirbančių antros kartos biodegalų mišiniais,eksploatacinių charakteristikų tyrimai

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
Zaglinskis_PhD.pdf (4.635Mb)
Data
2014
Autorius
Žaglinskis, Justas
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
Disertacijos tyrimų aktualumą lemia energijos panaudojimo efektyvumo didinimas bei aplinkos taršos mažinimas transporto sektoriuje. Darbe sprendžiami eksperimentiniai, matematinio modeliavimo ir metodologiniai uždaviniai, siekiant kompleksiškai ištirti dyzelinių variklių, dirbančių II kartos RRME, alkoholio ir dyzelino mišiniais, eksploatacinius darbo rodiklius. Disertacijoje analizuotas ir įvertintas degalų mišinių panaudojimo lengvųjų automobilių ir pagalbiniame laivo dyzeliniuose varikliuose efektas. Tiriamojo darbo problematika, tikslas, uždaviniai suformuoti išanalizavus transporto sektoriaus sandarą, svarbą oro taršos ir energijos sunaudojimo srityse bei ES strateginius planus. Laboratorijos bei eksploatacijos sąlygomis ištirti I, II kartos biodegalų ir dyzelino mišiniai. Tyrimams panaudotuose varikliuose išbandyti butanolio ir metanolio su rapso metil/butilesteriais bei dyzelino 2 ir 3 komponentų mišiniai. Išbandyti II kartos RRME mišiniai: Sėjamosios judros (lot. Camelina sativa) kartu su kiaulienos RRME ir mikro dumblių (lot. Clorella sp.). Atlikti dyzelino ir mišinių palyginamieji variklinių savybių tyrimai. Panaudojant mišinius, energijos panaudojimo efektyvumas didėja ~1–4 %; esant šiek tiek išaugusiai NOX koncentracijai, CO, CH koncentracijos sumažėjimas siekia iki 20 %, o deginių dūmingumas – 55–85 %. Įvertinti terminės ir mechaninės apkrovos kriterijai, indikuojantys variklio konstrukcinį patikimumą dirbant dyzelinu ir degalų mišiniais. Ištirta biodyzelinų oksidacinės degradacijos įtaka variklio darbo parametrams, dirbant I kartos rapso ir II Camelina sativa metilesterių B30 mišiniais. Efektyviam dyzelinio variklio darbui B30 mišiniais nustatytas Camelina sativa (8 mėn.) ir rapso RRME (14 mėn.) saugojimo laikotarpis. Panaudojant AVL Boost, Impuls modelius sukurta metodika, kuri, esant ribotam eksperimentinių duomenų kiekiui, leidžia modeliuoti dyzelinio variklio darbo parametrus, charakteristikas. Metodikos pagrindą sudaro atvirkštinis šilumos išsiskyrimo charakteristikos pagal slėgio cilindre duomenis nustatymo uždavinio sprendimas. Sprendimui, pagal numatytą metodiką, yra būtini šilumos išsiskyrimo parametrai m ir φz. Jų nustatymui pakeičiama esama T. Bulaty ir W. Glanzman metodika. Nustatant m ir φz netiesioginiu būdu, o tai supaprastina eksperimentus, panaudota atvirkštinė pakeista metodika, skirtingomis apkrovomis dirbančio 1,9 TDI 1Z variklio išmetimo vamzdžio temperatūros santykinis pokytis bei G. Woschni bei F. Anisits metodika. Eksperimentais paremto skaičiavimo būdu įvertintas mišinių panaudojimo pasirinktame Lietuvos žvejybinių laivų segmente energetinis ir aplinkosauginis efektyvumas, dyzeliną pakeičiant B30 ir B50 mišiniais.
 
The relevance of dissertation research is determined increasing efficiency of energy use and reduction of environmental pollution in the transport sector. In order to accomplish the complex research of diesel engines (running on 2nd generation FAME, alcohol and diesel blends) performance indicators the experimental, simulation and methodological tasks are solved in dissertation. The analysis and evaluation of effect of fuel blends use in passenger car and vessel auxiliary diesel engines is presented in dissertation. The problem, aim, tasks of research work formulated after analysis of transport sector structure, the importance of air pollution and energy consumption and the EU's strategic plans. The blends of 1st and 2nd generation biofuels were investigated using laboratory equipment and in the exploitation conditions. 2 and 3 component blends of diesel, methanol, butanol, rape methyl/butyl esters were tested in diesel engines. Tested 2nd generation FAME blends: False flax (lat. Camelina sativa) with pork lards FAME and sea algae (lat. Clorella sp.). The comparable research of parameters while engine ran on diesel and blends was carried out. In the case of blends use the energy efficiency increases ~1–4%; at slightly increased NOX concentration the CO and CH concentrations decreased up to 20% and exhaust smoke, and smokiness decreased – 55–85%. The evaluation of thermal and mechanical load criteria which indicate 1.9 TDI 1Z engine reliability operating on diesel fuel and blends was carried out. There was analysed the influence of biodiesel oxidative degradation on 320 DMG work parameters while operated on B30 of 1st gen. rape and 2nd gen. Camelina sativa methyl esters. The storage period for efficient engine operation on B30 was determined: Camelina sativa – 8 and rape FAME – 14 months. Using AVL Boost and Impuls models a methodology was developed that, in the case of limited amount of experimental data, gives possibility to simulate engine operating parameters, characteristics. The base of methodology is inverse task solution of heat release characteristics determination according in-cylinder pressure. For the solution according provided methodology the heat release parameters m and φz are necessary. For their determination the existing T. Bulaty and W. Glanzman methodology was modified. Indirectly determining m and φz that simplifies experiments the modified inverse method used also the relative change of exhaust gas pipe surface temperature while 1.9 TDI 1Z engine works on different load regimes, and G. Woschni and F. Anisits methodology. Base on experiments the energy and environmental efficiency of B30 and B50 blends instead diesel in Lithuanian fishing vessel segment was calculated.
 
Paskelbimo data (metai)
2014
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110683
Kolekcijos
  • Daktaro disertacijos ir jų santraukos / Doctoral dissertations and their summaries [1724]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis